Loni se ve světě prodalo přes miliardu pirátských CD

10. 7. 2003 14:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prodej pirátských hudebních záznamů se loni oproti roku 2001 zvýšil o 14 procent a poprvé přesáhl hranici jedné miliardy CD v jednom roce. Oznámila to v Londýně Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI). Každé třetí prodané CD ve světě je pirátským nosičem, zdůraznila IFPI ve výroční zprávě k hudebnímu pirátství. Federace poznamenala, že prodej pirátských kompaktů se v posledních třech letech více jak zdvojnásobil. Ve finančním vyjádření představoval prodej pirátských desek a kazet ve světě v roce 2002 asi 4,6 miliardy dolarů. Jedná se o nárůst o sedm procent oproti předchozímu roku, sdělili autoři zprávy. Poprvé zpráva uvedla deset zemí, kterých se toto pirátství nejvíce týká. Jedná se o Brazílii, Čínu, Mexiko, Polsko, Rusko, Španělsko, Tchaj-wan, Thajsko a Ukrajinu. Federace vyzvala tyto, ale i ostatní státy, aby posílily protipirátské zákony a podmínky výroby CD.
IFPI sdružuje na 1500 hudebních firem ve více jak 70 zemích světa.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.