Lambert a Šámal nastoupí do ČT v srpnu

23. 7. 2003 16:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Do nově zřízené funkce vrchního ředitele České televize 4. srpna nastoupí František Lambert. Ředitelem zpravodajství se od 1. srpna stane dřívější šéfredaktor zpravodajství ČT a současný zástupce šéfredaktora časopisu Instinkt Zdeněk Šámal.
Manažerský tým před týdnem zvoleného generálního ředitele ČT Jiřího Janečka by měl být kompletní do poloviny září. Janeček to uvedl na dnešním zasedání Rady ČT. Členové rady vzali personální rozhodnutí nového stálého ředitele ČT na vědomí.
Nový šéf veřejnoprávní televize také uvedl, že do konce července rozhodne, zda se obchodním ředitelem televize stane bývalý zaměstnanec České i Československé televize a pozdější pracovník UPC Václav Kvasnička. Ten zvítězil v konkurzu uzavřeném ještě před volbou, takže Janeček, který byl tehdy pověřen řízením zpravodajství, neměl možnost výběr šéfa obchodu ovlivňovat. S Kvasničkou vybraným za prozatímního ředitelování Petra Klimeše se už Janeček podle svých slov sešel, nicméně se musí ještě rozhodnout, zda bude výsledek výběrového řízení respektovat.
Oproti tomu Janeček potvrdil výsledek konkurzu na místo vedoucího útvaru kontroly a vnitřního auditu. Od 15. srpna na post nastoupí devětačtyřicetiletý bývalý ředitel marketingu Pražské teplárenské Petr Kusenbauch.
Šéfa brněnského studia by Janeček chtěl najít prostřednictvím výběrového řízení, jeho ustavení do funkce předpokládá do poloviny letošního září.
Generální ředitel televize také uvedl, že chce do poloviny října revidovat základní strategické dokumenty televize jako je business plán a strategický a restrukturalizační plán.
Ještě v srpnu by chtěl Janeček seznámit radu s výsledky inventury ekonomické situace televize. Podotkl, že podle posledních dat zřejmě oproti původnímu předpokladu budou nižší letošní příjmy z reklamy a ekonomickou situaci negativně ovlivňuje i daň z příjmu.
V horizontu dnů až týdnů také Janeček iniciuje zahájení personálního auditu, který by měla provést externí firma. Předpokládaný termín dokončení auditu je 31. října. Do stejného data by chtěl mít Janeček na stole i výsledek programového auditu obou veřejnoprávních kanálů. Ten by měla provést také externí nezávislá společnost.
O jmenování Šámala ředitelem zpravodajství členové rady diskutovali, předseda rady Jan Mrzena upozornil, že obsazení tohoto postu podle statutu musí ředitel televize s radou projednat. Místopředseda Ladislav Miler podotkl, že od dřívějšího ředitele ČT Jiřího Balvína rada vyžadovala, aby vypisoval na obdobné posty výběrová řízení. Šámalovo jmenování ale rada nakonec schválila bez problému dvanácti hlasy. Tři členové patnáctičlenné rady se z jednání omluvili. Členové rady vyslechli budoucího vrchního ředitele Lamberta. Jeho jmenování vzali na vědomí.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.