Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Kabelové televize prodělaly kvůli konci MMDS

Redakce MAM15. 7. 2003

O příjmy v řádech desítek miliónů korun přišly tuzemské kabelové televize poté, co musely ukončit mikrovlnné vysílání v systému MMDS (Multiwave Multipoint Distribution System). Další sumy musely firmy investovat do výstavby nových sítí či nabídky alternativních služeb. Přesné sumy však firmy prozradit nechtějí. “Zákazníkům jsme museli nabídnout alternativu, to nás něco stálo,” uvedl Václav Bartoň, generální ředitel UPC ČR, největší kabelové televize v tuzemsku. Systém MMDS oficiálně skončil začátkem roku 2002, kdy společnosti musely toto frekvenční pásmo uvolnit mobilním operátorům, kteří na něm mají provozovat služby třetí generace UMTS. Podle licence, kterou Eurotel a T-Mobile získaly od státu, musí služby na bázi UMTS spustit nejpozději v lednu 2005 na podstatném území Prahy. Konec mikrovlnného vysílání se dotkl čtyřiceti tisíců klientů UPC. Drtivá většina mohla přejít na příjem signálu přes kabel. Buď byl v jejich bydlišti již zaveden, nebo ho firma vybudovala. Výstavba kabelového připojení je však finančně náročná, například v Praze vyjde metr kabelu v průměru na 2200 korun. Dalším zákazníkům firma nabídla službu UPC Direct, tedy kabelovku šířenou přes satelit. “Na Directu však zatím nemáme Českou televizi, Novu ani Primu. O jejich zařazení v současnosti jednáme,” podotkl mluvčí UPC František Malina. Několik tisíc klientů však zůstalo bez příjmu kabelové televize a muselo se spolehnout na klasický signál přes anténu. Na systém MMDS vydal Český telekomunikační úřad výjimku, která umožňuje šíření pouze šesti kanálů na omezeném území. UPC se této možnosti zřekla. “I vzhledem k pirátům, kteří MMDS hodně zneužívali, jsme šli jinou cestou,” podotkl Malina. Naopak konkurenční TESMedia/Intercable CZ tuto normu využila. “Systém MMDS využíváme v omezeném rozsahu pro distribuci kabelového signálu na jednotlivé hlavní stanice v severních Čechách v oblasti Duchcova, Bíliny a Teplic,” sdělil ředitel telekomunikačních služeb TESMedia/Intercable Marcel Procházka. Systém MMDS se začal v České republice používat v roce 1994. Důvodů, proč kabelové televize k této formě šíření signálu bylo několik. Časové (rychlá instalace umožnila začít poskytovat služba v poměrně krátké době), ekonomické (MMDS se stalo vhodným řešením v oblastech, kde byly vysoké náklady na pokládku kabelů) a estetické (v historických centrech, kde byl příjem vzduchem schůdnější než výkopy v ulicích pro kabely).

Fakta o kabelové televizi v České republice

* Hlavní hráči na trhu: UPC ČR, TESMedia/Intercable CZ
* Počet klientů: UPC ČR – 380 tisíc, TESMedia/Intercable CZ – 270 tisíc
* Proč lidé využívají kabelovou televizi: 63,6 % kvůli větší nabídce programů, 79,6 % pro kvalitu obrazu, 20,6 % jako jediný možný příjem TV kanálů
* Proč lidé kabelovou televizi nemají: 58,6 % v bydlišti není přípojka, 25 % vysoká cena, 14 % kabelovou televizi vůbec nepotřebují
* Většina klientů si kabelovou televizi předplácí na více než jeden rok
* Pětina lidí si hodlá televizi po kabelu v budoucnu pořídit
Pramen: Archív HN, průzkum firmy Taylor Nelson Sofres Factum zpracovaný pro ČAKK

Hospodářské noviny, 15.7.2003, autor: Tomáš Mrázek

×

Zpochybněný důkaz zaměstná komisi ke kauze TV Nova

Starší článek

Visa: Češi stále více platí kartami

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více