Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Jak kandidáti na ředitele ČT přesvědčovali radní

Redakce MAM16. 7. 2003

Vyrovnaný rozpočet, snižování počtu zaměstnanců a návrat důvěry vnitřní i vnější veřejnosti v Českou televizi. To byla hlavní témata, která se objevovala v předvolebních půlhodinových prezentacích tří finálových kandidátů na generálního ředitele České televize.
Jiří Janeček, pozdější vítěz výběrového řízení, zdůraznil ve své prezentaci vztah pracovníků k firmě. Podle Janečka bude nezbytné nastavit transparentní motivační systém a kariérní řád. Janeček chce iniciovat přísný personální audit, je pro snížení počtu zaměstnanců. Hodlá prověřit také spolupráci televize s externími firmami.
Prozatímní šéf zpravodajství Janeček se chystá změnit současný producentský systém, tedy řízení projektů šéfdramaturgem a šéfproducentem. Dva řídící pracovníky by měl kvůli vyjasnění odpovědnosti nahradit jeden. Zřídit by chtěl post přímého zástupce generálního ředitele, který by měl spíše funkci výkonnou.
Podle dalšího z finalistů volby, režiséra a scenáristy Jaroslava Hykla by nemělo ekonomické hledisko převládnout nad programovým a televize by měla hospodařit s vyrovnaným rozpočtem.
Bývalá ředitelka vlastní tvorby televize Prima a favoritka minulé zrušené volby Jana Kasalová hodlala restrukturalizovat televizi ve dvou etapách. První, asi dvouletá etapa, měla směřovat k obnovení důvěry v ČT. Ve druhé, čtyřleté etapě, by Kasalová usilovala mimo jiné o podporu regionalizace ČT, zajištění vyrovnaného či přebytkového rozpočtu a aktivní zapojení do procesu digitalizace.
Prozatímní generální ředitel televize Petr Klimeš chtěl řídil ČT na základě pětiletého strategického plánu. Televizi by Klimeš restrukturalizoval pozvolně. Řádově by to podle něj mělo znamenat propuštění přibližně jedné stovky zaměstnanců (ČT má nyní i s brněnským a ostravským pracovištěm téměř 2800 zaměstnanců).
Šéfdramaturg zábavné tvorby ČT Richard Medek by prosazoval zavedení redakčního systému místo producentského (na jeho základě nyní o projektech televize rozhodují šéfdramaturg a šéfproducent).
Kandidát na šéfa České televize a bývalý ředitel výroby a techniky ČT Vít Novotný chtěl zvýšit kvalitu programu televize, nikoliv však směrem ke komercionalizaci.
Podle hudebníka a moderátora Michala Prokopa by nebylo možné řídit televizi jako typický ekonomický subjekt. ČT je napůl úřad a napůl podnik, uvedl Prokop na veřejném slyšení před Radou ČT.
Prokop dále sdělil, že má za sebou tým několika profesionálů, kteří se v problematice orientují. Připustil, že jedním z jeho lidí je bývalý programový šéf Novy Petr Sládeček. V této souvislosti by Prokop byl pro zrušení povinnosti výběrového řízení na nejvyšší místa v televizi. Prokop by také zřídil funkci ředitele ČT1 a ředitele ČT2. Druhý kanál měl řídit bývalý producent ČT Čestmír Kopecký.

-zem, tot-

×

Druhá míza německé reklamy?

Starší článek

Kdo je Jiří Janeček

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více