Írán bude mít nový zpravodajský televizní program

4. 7. 2003 09:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Spojené státy budou financovat televizní program, který bude od neděle vysílat pravidelně v perštině a bude v Íránu zachytitelný pomocí satelitu. Půlhodinovou zpravodajskou relaci s názvem Zprávy a názory bude připravovat personál stanice Hlas Ameriky. Washington ujistil, že cílem není vměšování do vnitřních záležitostí Íránu.
Vysílání, na něž bylo vyčleněno půl milionů dolarů, však začíná těsně po doznění studentských nepokojů v Íránu. Obsahem mají být zprávy z Íránu i ze světa a reportáže. Íránci ho budou moci sledovat od půl desáté do desáté hodiny večer místního času. Zatím je vysílání zajištěno nejmíň do konce září.
„Cílem je poskytnout Íráncům, kteří vedou boj za sebeurčení, spolehlivé informace. Právě nyní je naléhavě potřebují,“ sdělila americká mluvčí, která si nepřála být jmenována.
Do Íránu nyní z USA vysílá 24 hodin denně Rádio Farda a v perštině jsou každý týden vysílány dva pravidelné programy Kulatý stůl s vámi a Příští kapitola. Americké ministerstvo zahraničí trvá na tom, že vysílání je politicky neutrální, ale íránské vedení je považuje jednoznačně za nepřátelskou propagandu.
Teherán za červnovými nepokoji ale viděl hlavně pořady vysílané z USA. Studenti při protestech žádali demisi íránského vedení a prezident USA George Bush to označil za důkaz touhy Íránců po svobodě. Ministr zahraničí Colin Powell ve středu sdělil, že by se USA měly vyvarovat vměšování do vnitřních záležitostí Íránu.
Mluvčí ministerstva zahraničí Richard Boucher nevidí rozpor mezi zahájením nového vysílání a výzvami zdržet se zasahování do íránských záležitostí. „Nemyslíme, že by poskytování informací bylo vměšováním. Jsou-li Íránci jiného názoru, je to jejich problém,“ řekl.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.