Internet přes kabelovou televizi získává klienty

21. 7. 2003 00:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vysokorychlostní internet připojený přes kabelovou televizi má stále více příznivců. Jednička na tuzemském trhu, společnost UPC ČR, na tuto službu přilákala více než 20 tisíc klientů a na podzim očekává, že překročí 25 tisíc. Její konkurent, společnost TESMedia/Intercable, registruje více než 2000 lidí připojených k internetu přes kabel. „Předpokládáme, že do konce roku 2004 budeme mít na internetu deset tisíc zákazníků,“ řekl Dušan Jelínek, obchodní a marketingový ředitel TESMedia/Intercable.
Výhodou připojení k internetu přes kabelovou televizi je časově i datově neomezený přístup k celosvětové počítačové síti za měsíční paušální poplatek. Tento produkt lze srovnat s vysokorychlostním internetem na bázi ADSL, který má nyní podle mluvčího Českého Telecomu Vladana Crhy více než 7000 klientů.
Získat přístup na internet prostřednictvím kabelové televize není ale možné všude, přestože tam „dráty“ kabelových společností vedou. Firmy totiž musí do modernizace datových sítí investovat vysoké sumy a ne ve všech lokalitách se jim tyto investice mohou vrátit.
UPC nyní nabízí internetové připojení v Praze a v Brně. Z celkového počtu jejích 370 tisíc zákazníků má přístup k internetu 265 tisíc lidí, z toho 200 tisíc připadá na hlavní město a zbytek na Brno. „Letos budeme do sítí investovat desítky miliónů korun. V nejbližší době například bude moci využívat internet 25 tisíc domácností v Praze 6,“ uvedl viceprezident UPC Petr Jílek.
Konkurenční TESMedia/Intercable nabízí připojení k internetu šedesáti tisícům domácností, a to především v severních Čechách. Firma má celkem 270 tisíc zákazníků. Do konce roku však má být internet přístupný pro 180 tisíc jejích klientů. Představitelé společnosti očekávají, že v průběhu roku 2004 toto číslo stoupne až na čtvrt miliónu.
O internet připojený přes kabel mají zájem hlavně jednotlivci. U společnosti UPC je poměr mezi rezidenční a firemní klientelou 75 k 25 procentům. TESMedia/Intercable má dokonce mezi domácnostmi 90 procent svých internetových zákazníků.
Kabelové společnosti si v internetu přímo nekonkurují – každá má své sítě v jiném místě republiky. Přesto obě tento produkt vylepšují. TESMedia/Intercable zvýšila v březnu rychlost připojení, aniž změnila cenu. Podobnou cestou chce jít i UPC, i když podrobnosti tají. Podle dostupných informací by se měla od podzimu několikanásobně zvýšit rychlost, ale poplatek se měnit nemá. Prvním krokem bylo zvýšení ochrany síťových karet, což firma oznámila minulý týden. UPC totiž zaznamenala pokusy o zneužití, například k provozování pornografických stránek.
Kromě internetového připojení po kabelu by se měl zlepšit rovněž vysokorychlostní internet na bázi ADSL. Šéf Českého Telecomu Gabriel Berdár sdělil, že firma v září představí rychlejší připojení s rovným přístupem ke všem klientům. Podrobnosti zatím odmítl zveřejnit.
„Na případné navýšení rychlosti ADSL zareagujeme, abychom zákazníkům stále dodávali službu s nejlepším poměrem rychlost a cena,“ řekl Jelínek z TESMedia/Intercable.


Hospodářské noviny, 21.7.2003, autor: Tomáš Mrázek

Srovnání nabídky poskytovatelů internetu

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.