Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Incoma: Kosmetiku lidé nejčastěji nakupují v hypermarketech

Redakce MAM31. 7. 2003

Nejoblíbenějším místem pro nákup drogerie a kosmetiky je podle výzkumu společností Incoma Research a GfK Praha hypermarket. Jako své hlavní nákupní místo drogistického zboží jej označila téměř třetina domácností. Za hlavní důvod obliby lidé uvádějí fakt, že zde najednou nakoupí více druhů zboží a najdou velkou šíři sortimentu.
Menší pultové drogerie naopak podle výzkumu zaznamenaly silný pokles obliby, mírně stoupají preference diskontních prodejen. “Při nákupech výběrových kategorií, především kosmetiky a parfumerie, volí nakupující většinou stále specializované prodejny,” uvedl Petr Voříšek ze společnosti Incoma Research. Hypermarkety tak vedou zejména při nákupu čistících a úklidových prostředků.
Šetřiví lidé prý nakupují hlavně v malých drogistických a specializovaných prodejnách, diskontech a supermarketech. V obchodních domech, hypermarketech a samoobslužných drogistických prodejnách více nakupují lidé s nadprůměrnými výdaji za drogistické zboží.
Nejčastěji jmenovaným hlavním nákupním místem drogerie a kosmetiky se stejně jako loni stal Kaufland. “Ze specializovaných prodejen to je Droxi a silná je i preference nezávislých maloobchodníků,” doplnil Voříšek. Tržby patnácti největších distributorů pokrývají více než polovinu trhu. Jsou mezi nimi jak velké řetězce jako například Makro, Ahold, Tesco Stores, Kaufland, Globus nebo Delvita, tak i specializované prodejny. Jde zejména o dm drogerie markt, droxi, Rossmann a nákupní aliance Teta drogerie.
Tržní podíl řetězců v obchodě s drogerií a parfumerií se v roce 2002 zvýšil o tři procenta na 68 procent. Jejich podíl na trhu tak už nerostl takovým tempem jako v roce 2001, kdy meziročně stoupl o 12 procent.
-čtk-

×

Belgický parlament kvůli formuli zmírnil zákaz tabákové reklamy

Starší článek

Šámal: Zpravodajství ČT nebude závodit s Novou

Novější článek

Podobné zprávy

Zprávy
Foto: Lidl

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více