Incoma: Kosmetiku lidé nejčastěji nakupují v hypermarketech

31. 7. 2003 12:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Nejoblíbenějším místem pro nákup drogerie a kosmetiky je podle výzkumu společností Incoma Research a GfK Praha hypermarket. Jako své hlavní nákupní místo drogistického zboží jej označila téměř třetina domácností. Za hlavní důvod obliby lidé uvádějí fakt, že zde najednou nakoupí více druhů zboží a najdou velkou šíři sortimentu.
Menší pultové drogerie naopak podle výzkumu zaznamenaly silný pokles obliby, mírně stoupají preference diskontních prodejen. „Při nákupech výběrových kategorií, především kosmetiky a parfumerie, volí nakupující většinou stále specializované prodejny,“ uvedl Petr Voříšek ze společnosti Incoma Research. Hypermarkety tak vedou zejména při nákupu čistících a úklidových prostředků.
Šetřiví lidé prý nakupují hlavně v malých drogistických a specializovaných prodejnách, diskontech a supermarketech. V obchodních domech, hypermarketech a samoobslužných drogistických prodejnách více nakupují lidé s nadprůměrnými výdaji za drogistické zboží.
Nejčastěji jmenovaným hlavním nákupním místem drogerie a kosmetiky se stejně jako loni stal Kaufland. „Ze specializovaných prodejen to je Droxi a silná je i preference nezávislých maloobchodníků,“ doplnil Voříšek. Tržby patnácti největších distributorů pokrývají více než polovinu trhu. Jsou mezi nimi jak velké řetězce jako například Makro, Ahold, Tesco Stores, Kaufland, Globus nebo Delvita, tak i specializované prodejny. Jde zejména o dm drogerie markt, droxi, Rossmann a nákupní aliance Teta drogerie.
Tržní podíl řetězců v obchodě s drogerií a parfumerií se v roce 2002 zvýšil o tři procenta na 68 procent. Jejich podíl na trhu tak už nerostl takovým tempem jako v roce 2001, kdy meziročně stoupl o 12 procent.
-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.