Nejoblíbenějším místem pro nákup drogerie a kosmetiky je podle výzkumu společností Incoma Research a GfK Praha hypermarket. Jako své hlavní nákupní místo drogistického zboží jej označila téměř třetina domácností. Za hlavní důvod obliby lidé uvádějí fakt, že zde najednou nakoupí více druhů zboží a najdou velkou šíři sortimentu.
Menší pultové drogerie naopak podle výzkumu zaznamenaly silný pokles obliby, mírně stoupají preference diskontních prodejen. „Při nákupech výběrových kategorií, především kosmetiky a parfumerie, volí nakupující většinou stále specializované prodejny,“ uvedl Petr Voříšek ze společnosti Incoma Research. Hypermarkety tak vedou zejména při nákupu čistících a úklidových prostředků.
Šetřiví lidé prý nakupují hlavně v malých drogistických a specializovaných prodejnách, diskontech a supermarketech. V obchodních domech, hypermarketech a samoobslužných drogistických prodejnách více nakupují lidé s nadprůměrnými výdaji za drogistické zboží.
Nejčastěji jmenovaným hlavním nákupním místem drogerie a kosmetiky se stejně jako loni stal Kaufland. „Ze specializovaných prodejen to je Droxi a silná je i preference nezávislých maloobchodníků,“ doplnil Voříšek. Tržby patnácti největších distributorů pokrývají více než polovinu trhu. Jsou mezi nimi jak velké řetězce jako například Makro, Ahold, Tesco Stores, Kaufland, Globus nebo Delvita, tak i specializované prodejny. Jde zejména o dm drogerie markt, droxi, Rossmann a nákupní aliance Teta drogerie.
Tržní podíl řetězců v obchodě s drogerií a parfumerií se v roce 2002 zvýšil o tři procenta na 68 procent. Jejich podíl na trhu tak už nerostl takovým tempem jako v roce 2001, kdy meziročně stoupl o 12 procent.
-čtk-
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?