Firma Disney umožní fanouškům, aby si stáhli její filmy legálně

28. 7. 2003 09:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Fanoušci oscarového snímku Chicago nebo kreslených filmů z produkce studií Disney budou mít nyní šanci si své oblíbené snímky stáhnout z internetu legálně. Hollywoodská studia totiž podepsala smlouvu s internetovou službou Movielink, která tak bude moci na svých stránkách nabízet Disneyho filmy. Movielink tím rozšíří svou knihovnu na více než 400 titulů od všech velkých filmových studií, vyjma Twentieth Century Fox, informoval server BBC. Disney díky smlouvě naopak získá přístup k novému trhu a omezí tak nelegální stahování svých snímků. Nové tituly by měly být zařazeny do nabídky do konce srpna. V první fázi budou přístupné pouze americkým uživatelům internetu. Ti si tak za cenu pohybující se mezi 2,95 až 4,99 dolaru (82 až 140 korun) budou moci na třicet dnů stáhnout vybraný film. Poté, co si jej jednou přehrají, se na něj budou moci podívat už jen v průběhu dalších 24 hodin, uvedl server Media Guardian. Odborníci tvrdí, že toto je jeden ze způsobů, jak bojovat proti internetovému pirátství. Filmová asociace Motion Picture Association of America (MPAA) tvrdí, že Hollywood na nelegálním stahování filmů ztratil v loňském roce téměř dva milióny liber (90 miliónů korun). MPAA proto připravila kampaň, která filmovým divákům ukazuje, jak je pirátstvím filmový průmysl ohrožen.

Hospodářské noviny, 28.7.2003, autor: (aju)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.