Německý reklamní trh se v prvním pololetí letošního roku v meziročním srovnání stabilizoval. Aktuální údaje společnosti Nielsen Media Research ukazují, že celkový obrat se zvýšil o 0,1 % a činí 8,289 miliardy euro. Tahouny trhu jsou zejména deníky, které zvýšily obrat o 8,3 % na 2,010 miliardy euro a venkovní reklama, která se ziskem 11,7 % vykázala 270,367 milionů euro.
S klesajícími objemy získaných reklamních rozpočtů bojují naopak společenské časopisy (pokles o 7 % na 1,823 miliardy euro), rozhlasové stanice (propad o 4,2 % na 443,9 milionů euro) a odborné tituly (obrat ve výši 203,647 milionů euro, tj. meziroční ztráta 4 %). Televizní stanice víceméně stagnují se ztrátou 0,3 % a obratem 3,539 miliardy euro.
K žádným změnám nedošlo v žebříčku největších inzerentů, kterému i nadále dominují giganti Procter & Gamble, Axel-Springer a Lidl & Schwarz. V první desítce nejvíce posílil düsseldorfský kosmetický koncern Henkel, který meziročně posílil výdaje do reklamy o 30,6 % na 79,2 milionů euro. Drastické škrty v investicích do reklamy naopak realizovala frankfurtská potravinářská společnost Ferrero, u níž znamená částka 94 milionů euro 14% propad.
-sch-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).