Druhá míza německé reklamy?

16. 7. 2003 15:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Německý reklamní trh se v prvním pololetí letošního roku v meziročním srovnání stabilizoval. Aktuální údaje společnosti Nielsen Media Research ukazují, že celkový obrat se zvýšil o 0,1 % a činí 8,289 miliardy euro. Tahouny trhu jsou zejména deníky, které zvýšily obrat o 8,3 % na 2,010 miliardy euro a venkovní reklama, která se ziskem 11,7 % vykázala 270,367 milionů euro.
S klesajícími objemy získaných reklamních rozpočtů bojují naopak společenské časopisy (pokles o 7 % na 1,823 miliardy euro), rozhlasové stanice (propad o 4,2 % na 443,9 milionů euro) a odborné tituly (obrat ve výši 203,647 milionů euro, tj. meziroční ztráta 4 %). Televizní stanice víceméně stagnují se ztrátou 0,3 % a obratem 3,539 miliardy euro.
K žádným změnám nedošlo v žebříčku největších inzerentů, kterému i nadále dominují giganti Procter & Gamble, Axel-Springer a Lidl & Schwarz. V první desítce nejvíce posílil düsseldorfský kosmetický koncern Henkel, který meziročně posílil výdaje do reklamy o 30,6 % na 79,2 milionů euro. Drastické škrty v investicích do reklamy naopak realizovala frankfurtská potravinářská společnost Ferrero, u níž znamená částka 94 milionů euro 14% propad.
-sch-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.