Dobré pivo se za tři koruny vyrobit nedá, koupit ho je ale možné

3. 7. 2003 08:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Náklady na suroviny a na provoz firmy, spotřební daň, DPH, marže výrobce a obchodníka. I po započtení těchto výdajů může stát láhev piva 2,70 koruny. V Čechách nový diskontní potravinářský řetězec Lidl ve spolupráci s hanušovickým pivovarem Holba dokázaly cenu výrazně přiblížit relacím 80. let. Lidl ale cenu udržel jen týden, pak zdražil o korunu. „Po započítání všech vstupů a daní není možné vyrobit kvalitní pivo za tři koruny. Řetězce chtějí touto politikou nalákat lidi, kteří si pak koupí i jiné zboží,“ tvrdí šéf Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý. Stejný názor mají i zástupci největších tuzemských pivovarníků – Plzeňského Prazdroje a Pražských pivovarů. Lidl i Holba nechtějí věc příliš komentovat. Představitelé diskontního řetězce dokonce při telefonickém rozhovoru tajili výrobce, přestože je jeho jméno uvedeno na etiketě. „Informace tohoto typu neposkytujeme,“ sdělil zástupce firmy Lidl. Obchodní ředitel Pivovaru Holba Antonín Chytil odmítl sdělit, zda se výroba takto levného piva s obsahem alkoholu 3,5 procenta vyplatí. „Je to obchodní tajemství. Pivo ale vyrábíme klasickou technologií, zaplňujeme si tak přebytečnou kapacitu. Nelze nic ošidit,“ řekl Chytil. Holba není jediným pivovarem, který pivo pro řetězce vyrábí. Například nymburský pivovar dodává pod značkou Staročech pivo do sítě Penny Marketu. Ten ho prodává za 3,90 koruny. Největší pivovary segment velmi levných piv vynechávají, přesto cenově přijatelnější značky také vyrábějí. „Naše nejlevnější pivo, Sládkův Měšťan, stojí v obchodě asi 5,50, ale zájem o něj klesá. Ze segmentu levnějších piv odcházíme pryč, nechceme konkurovat privátním značkám hypermarketů a supermarketů,“ sdělila mluvčí Pražských pivovarů Simona Krautová.

Hospodářské noviny, 3.7.2003, autor: Tomáš Kňourek

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.