Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Daňová reforma ohrozí britské filmy

Redakce MAM11. 7. 2003

Britský filmový průmysl se ocitl v nejistotě. Britská filmová rada chce měnit systém daňových úlev, které firmy mohou využít při investicích do produkce filmů. Vláda o změnách však bude jednat nejdříve na konci příštího roku. Filmová rada by chtěla, aby se daňové úlevy týkaly jak produkce, tak především distribuce. Poukazuje na to, že mnohé britské filmy, které se podaří realizovat, si nikdy nenajdou cestu do kina. Podle návrhu výzkumného institutu British Screen Advisory Council je jejím záměrem, aby zejména filmy s rozpočtem pod patnáct miliónů liber (681 miliónů korun) měly předem smluveného distributora, aby mohly uplatňovat snížení daní pro své investory. Distributor by se měl nejlépe na produkci podílet. Filmaři se však obávají, že se jim v nejbližším období nepodaří sehnat dostatek investorů. Ti jim v minulém roce poskytli 1,6 miliardy liber. “Nicméně dalších osmnáct měsíců nebude jisté, jak budou daňové úlevy fungovat,” uvedl Keith Evans finanční analytik společnosti Baker Street, pro server Screen Daily. “Nikdo neví, co bude a tato nejistota odradí mnoho investorů,” dodal. Někteří již počítají s tím, že návrh projde. Například distribuční společnost Redbus se nyní hodlá, podle CNN, zapojit i do produkce nových snímků. Společnost Franchise Pictures zase chce koupit nějakou distribuční firmu, aby zajistila daňové úlevy filmům vzniklým z partnerství s fondem Invicta. Na druhou stranu v době, kdy se filmaři o své investory obávají, zájem diváků o filmy v Británii roste. V letošním roce by podle odhadů britské Cinema Advertising Association měla návštěvnost kin dosáhnout 180 miliónů diváků. Tím by se Británie měla stát nejsilnějším evropským trhem. V loňském roce se jí povedlo předběhnout Německo. Do kina přišlo 176,5 miliónu Britů ve srovnání se 163,9 miliónu Němců. Pokles návštěvnosti ve Francii, kde v loňském roce do kin zavítalo přes 185 miliónů diváků, představuje pro britská kina šanci stát se nejnavštěvovanějšími v Evropě. Francouzské Národní centrum kinematografie odhaduje pokles o deset miliónů návštěvníků.

Hospodářské noviny, 11.7.2003, autor: Adam Junek

×

ČT po prázdninách s novým hudebním magazínem

Starší článek

Fotbalová liga bude začínat v sobotu v 17:15

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Creative Commons (CO)

Přímý přenos pohřbu prince Philipa se bude vysílat na TV Nova

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více