Chtěl bych Českou televizi probudit, říká Janeček

16. 7. 2003 23:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nově zvolený generální ředitel České televize Jiří Janeček by chtěl tvář veřejnoprávní televize omladit a probudit ji. „Televizi je padesát a já bych nechtěl, aby se z ní stala zkostnatělá stará dáma, která sedí u krbu a štrikuje ponožky, ale chtěl bych z ní udělat mladici, když to řeknu obrazně, která bude tancovat na stole,“ řekl s nadsázkou po zvolení Radou ČT.
Cestou ke zlepšení image televize při udržení jejího veřejnoprávního charakteru by podle Janečka měla být motivace zaměstnanců. Chtěl by jí dosáhnout jak zlepšením systému hodnocení zaměstnanců, tak nastavením motivačního systému, což už je nyní v rámci restrukturalizace televize ve fázi přípravy, dodal. Janeček by chtěl připravovaný systém ještě rozšířit o pravidelné hodnocení vedoucích pracovníků.
Janeček uvedl, že připravuje také personální změny na úrovni nejvyššího vedení televize. Někteří z manažerů možná budou chtít sami odejít, podotkl. Nevyloučil, že dosavadní prozatímní ředitel ČT Petr Klimeš zůstane ve funkci finančního ředitele, kterou dosud také zastával. Generální ředitel by podle Janečka měl mít možnost sám si zvolit své spolupracovníky, což nemusí být právě na základě výběrového řízení.
Součástí financování televize by podle Janečka měly být i nadále příjmy z reklamy a koncesionářské poplatky. Nový šéf televize chce také pokračovat v restrukturalizaci zahájené prozatímním managementem.
Svou aktivní roli v televizní krizi na přelomu let 2000 a 2001 Janeček nepovažuje za problém v souvislosti se svou novou funkcí. I když podle něj televizní revoluce nebyla tehdy nejšťastnějším řešením, stál podle svého názoru na správné straně.
Janeček se domnívá, že rada mu dala preference zejména díky jeho dlouholeté znalosti televize a jeho racionálnímu postoji k jejímu řízení. Když se Janeček dozvěděl o svém zvolení, přijal prý rozhodnutí se smíšenými pocity. Na jedné straně ho potěšilo, na druhou stranu si podle svých slov uvědomil, jaká to bude „řehole“. Krátká „životnost“ generálních ředitelů jej prý neděsí.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.