Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

České noviny a časopisy jsou k dostání v Chorvatsku, Řecku a Itálii

Redakce MAM8. 7. 2003

Deníky Blesk, MF Dnes, Lidové noviny a Hospodářské noviny, a časopisy Týden, Květy a Story, si Češi v době dovolených mohou koupit v největších chorvatských, řeckých a severoitalských letoviscích. Český tisk je tam k dostání především v novinových stáncích, někdy i přímo v rekreačních střediscích. Informoval o tom Petr Cuce, ředitel firmy CZ Press, která tisk vyváží.
Deník Právo, který je třetím nejprodávanějším českým deníkem, se s firmou CZ Press na podmínkách vývozu zatím nedohodl, uvedl Otakar Hodek z oddělení distribuce Práva.
Faktorem omezujícím větší rozmach letních dodávek českých titulů do zahraničí jsou podle ředitele CZ Pressu především vysoké náklady na dopravu. Ty se přirozeně promítají do ceny, která je pro čtyři české deníky v létě v zahraničí shodná.
V Chorvatsku za výtisk deníku čeští turisté zaplatí v přepočtu téměř třicet korun, v Itálii a Řecku jsou noviny ještě o 11 korun dražší. Časopisy stojí v Chorvatsku přes 60 korun, v Itálii a Řecku se ceny pohybují kolem 80 až 90 korun. Nevýhodou také je, že deníky prodávané ve stáncích zahraničních letovisek jsou vzhledem k prodlevě způsobené dopravou vždy z předchozího dne.
Zájem o české noviny v zahraničních letoviscích je přesto rok od roku větší, tvrdí Cuce. Nejdynamičtějším trhem je podle něj Chorvatsko s meziročním nárůstem obratu asi 30 procent. CZ Press vyváží do přímořských letovisek noviny v období od konce června do poloviny září. Firma s letním vývozem deníků začala v roce 1999, časopis Týden poprvé do prázdninových středisek dodávala loni, Květy a Story přibyly letos.
“Prodeje samozřejmě závisejí na popularitě jednotlivých destinací a chuti českých turistů trávit dovolenou v zahraničí,” podotkl Cuce. Žebříček prodávanosti je i v létě v zahraničí podle ředitele obdobný jako celoroční v tuzemsku, v čele tedy stojí Blesk s MF Dnes. Snahou CZ Pressu je dosahovat vráceného počtu výtisků 50 procent, dodal šéf firmy.
Do Chorvatska tak o prázdninách každý den prostřednictvím vývozce putuje celkem 4000 výtisků deníků, do severní Itálie 600 až 700, a do Řecka asi 1000 až 1100 kusů denně. Celkové náklady tří časopisů nabízených v jednotlivých zemích se pohybují ve stovkách, uvedl.
S deníkem MF Dnes se mohou čeští turisté setkat ale i v dalších destinacích. Vydavatel MF Dnes, a.s. Mafra, podle svého oddělení distribuce spolupracuje také s cestovními kancelářemi Alexandria a Fischer. Alexandria prodává MF Dnes v informační kanceláři v Primorsku, k dispozici je deník ještě v několika dalších destinacích Bulharska. Zákazníci Fischera mají deník k dispozici ve vybraných hotelích třinácti zemí.
Po celý rok jsou MF Dnes, Blesk, Lidové noviny a Hospodářské noviny standardně k dostání v největších městech na Slovensku a v Německu. Do Německa noviny vozí CZ Press, dodávky na Slovensko zajišťuje společnost PressMedia. Ta kromě deníků na Slovensko dodává i asi 95 procent českých časopisů, řekl ČTK její obchodní ředitel Richard Hladík. Právo na Slovensko celoročně dováží firma Magnet Press Slovakia a v Německu je deník k dispozici jen předplatitelům, uvedl Hodek.
-čtk-

×

Bývalý šéf Sony Music založí novou firmu

Starší článek

RadioTV má nového investora

Novější článek

Podobné zprávy

Extra
Foto: Sprinx Consulting s.r.o.

Salesforce není jen obchodní systém – stále více pomáhá i s marketingem

Klasická role CRM při shromažďování kontaktů a interakcí se zákazníky přestává stačit – roste zájem o nástroje na podporu akvizice…
19. 4. 202119. 4. 2021
Newsletter

Každý si myslí, že v práci jen hraju hry

Společenské hry jsou jedním z mála segmentů trhu, kterému se dařilo, říká Pavel Prachař z Mindoku
19. 4. 202115. 4. 2021
Newsletter

KOMENTÁŘ: Značky a jejich politický engagement

Před pár dny vypukla v mé sociální bublině zajímavá debata kolem postu Davida Navrátila z České spořitelny, který poukazoval na průzkum od Deloitte…
19. 4. 202118. 4. 2021
Marketing

Jarní kampaň Zoot: „I bez retuší vám to sluší“

Český e-shop s módou Zoot v aktuální jarní kampani slibuje zákazníkům vypadat dobře i v reálném světě. Naráží tím na často vyumělkovaný a retušovaný vzhled…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více