Burzy stáhly akcie firmy Cordiant

17. 7. 2003 09:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Z obchodování na londýnské burze byly ve středu staženy akcie reklamní agentury Cordiant, mezi jejíž klienty patří například i televizní společnost BSkyB. Už 26. června tak učinila i americká NYSE. Při uzavření burzy byla cena akcií 2,4 pence. Skončilo tak další kolo boje o zadluženou společnost. Na konci června třetí největší reklamní koncern WPP přebil nabídku francouzské společnosti Publicis. Za firmu nabídl 266 miliónů liber, z čehož 256 miliónů je vyhrazeno na pokrytí dluhů, zbylých deset na výplatu akcionářů. Těm bylo přislíbeno 2,5 pence za akcii. Příští středu se k této dohodě mají na zvláštní valné hromadě vyjádřit akcionáři. K převzetí společnosti je zapotřebí souhlas akcionářů, vlastnících 75 procent podniku. Největší akcionář investiční fond Active Value je však, podle serveru BBC, od počátku proti. Od konce června zvýšil svůj 14procentní podíl na 28,75 procenta. Vedení fondu by si přálo, aby společnost Cordiant zůstala samostatná. Chtěl by proto zmařit plány WPP, „napumpovat“ do Cordiant přibližně 40 miliónů liber a vyměnit její vedení. Koncern WPP však vyhrožuje, že pokud se akcionáři postaví proti převzetí společnosti, nechá nad Cordiantem vyhlásit konkurs. WPP se totiž povedlo skoupit veškeré dluhy reklamní agentury. Boj o Cordiant se stal dokonce předmětem zkoumání burzovních expertů. Ti se zaměřili na náhlý nákup akcií společnosti vdovou po saúdském miliardáři Nahed Ojjehovou, dcerou bývalého syrského ministra obrany Mustafy Tlasse. Začátkem července nakoupila přes deset procent akcií společnosti Cordiant. Nedodržela přitom ohlašovací povinnost, kdy akcionář s vyšším než jednoprocentním podílem je povinen ohlásit veškeré pohyby svých akcií do 24 hodin. Další spekulace pak vyvolala informace, že tato investorka vlastní jednoprocentní podíl ve společnosti Publicis, informoval server Media Guardian. Někteří Publicis podezřívají, že ještě stále chce hrát významnou roli v boji o Cordiant. Podpořila to i jednání mezi vedením Publicis a zástupci Active Value. Projednávali možnost, že by Publicis výhodně získala 25procentní podíl v mediální agentuře Zenith Optimedia za účetní cenu akcií. Akcie oceněné trhem na 75 miliónů liber by tak koupila za 3,5 miliónu. Vedení francouzské firmy Publicis však jak návrh Active Value, tak i jakékoli spojení s bohatou vdovou odmítlo. „Zájem o Zenith stále máme, vždyť vlastníme zbytek akcií,“ prohlásil Maurice Lévy, výkonný ředitel Publicis.

Cordiant Communications Group

Burzovní data (v GBp/akcii)
Kurs 15.7. 2003 2,4
Max/min za 12 měsíců 81,5/2,35
Změna od počátku roku -92,73 %

Data k 31.12.2001 (v mil. GBP)
Obrat 2183
Provozní zisk 8,3
Čistý zisk -233,6
Počet zaměstnanců 8603

Další údaje
Zisk na akcii -0,576 GBP/akcii
Tržby na akcii 5,275 GBP/akcii

Hlavní akcionáři (v %)
Active Value Fund 28,794
Nahed Ojjeh 10,750
Pramen:Bloomberg

Hospodářské noviny, 17.7.2003, autor: Adam Junek

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.