ArboMedia: O prázdninách televizi denně sleduje přes 70 pct Čechů

7. 7. 2003 17:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

K televizním obrazovkám i v prosluněných letních prázdninových dnech zasedá více než 70 procent Čechů, vyplynulo z údajů společnosti ArboMedia, která prodává reklamu České televize. Sledovanost tuzemských televizních kanálů sice podle dat za předchozí dva roky v době dovolených klesá, meziročně je ale pokles menší a letní sledovanost má rostoucí trend.
I když jsou prázdniny tradičně obdobím televizních repríz, stanice nemohou v konkurenčním prostředí zcela polevit v souboji o diváka ani v rámci opakování pořadů, tvrdí jejich zástupci.
„Televize přikládá letní skladbě vysílání stejný význam jako ostatním obdobím roku,“ řekla ČTK mluvčí televize Prima Jana Malíková. To uvádí i mluvčí televize Nova Petr Kostka. Hlavním vysílacím časem je i o prázdninách doba po osmé večerní, Nova se ani v létě nebojí například o stálé diváky odpoledních telenovel, tvrdí mluvčí.
Diváci k televizi sice v létě přicházejí později, ale mohou setrvat déle. K obrazovkám také o prázdninách zasedá více mladých. Diváky nejvíc láká zpravodajství, zábava či dobrodružné a romantické filmy a komedie, uvádí ArboMedia.
Na rozdíl od sledovanosti se ale v létě výrazně propadají reklamní příjmy televizí. Pokles příjmů za televizní reklamu však se zájmem diváků nesouvisí.
Sezonní snížení reklamních příjmů podle Kostky o prázdninách ovlivňuje nikoliv sledovanost či programová nabídka, ale spotřebitelské chování lidí. Podle ArboMedia inzerenti na trhu televizní reklamy, kde je roční obrat přes sedm miliard korun, na preference kupujících útočí především před Vánocemi, další útok se odehrává obvykle na jaře.
Televizní reklama se v létě soustřeďuje spíše na zboží každodenní potřeby, především na nápoje či zmrzliny, uvádí ArboMedia. Lidé totiž o prázdninách většinou do finančně náročnějších výrobků dlouhodobější spotřeby zpravidla neinvestují.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.