K televizním obrazovkám i v prosluněných letních prázdninových dnech zasedá více než 70 procent Čechů, vyplynulo z údajů společnosti ArboMedia, která prodává reklamu České televize. Sledovanost tuzemských televizních kanálů sice podle dat za předchozí dva roky v době dovolených klesá, meziročně je ale pokles menší a letní sledovanost má rostoucí trend.
I když jsou prázdniny tradičně obdobím televizních repríz, stanice nemohou v konkurenčním prostředí zcela polevit v souboji o diváka ani v rámci opakování pořadů, tvrdí jejich zástupci.
„Televize přikládá letní skladbě vysílání stejný význam jako ostatním obdobím roku,“ řekla ČTK mluvčí televize Prima Jana Malíková. To uvádí i mluvčí televize Nova Petr Kostka. Hlavním vysílacím časem je i o prázdninách doba po osmé večerní, Nova se ani v létě nebojí například o stálé diváky odpoledních telenovel, tvrdí mluvčí.
Diváci k televizi sice v létě přicházejí později, ale mohou setrvat déle. K obrazovkám také o prázdninách zasedá více mladých. Diváky nejvíc láká zpravodajství, zábava či dobrodružné a romantické filmy a komedie, uvádí ArboMedia.
Na rozdíl od sledovanosti se ale v létě výrazně propadají reklamní příjmy televizí. Pokles příjmů za televizní reklamu však se zájmem diváků nesouvisí.
Sezonní snížení reklamních příjmů podle Kostky o prázdninách ovlivňuje nikoliv sledovanost či programová nabídka, ale spotřebitelské chování lidí. Podle ArboMedia inzerenti na trhu televizní reklamy, kde je roční obrat přes sedm miliard korun, na preference kupujících útočí především před Vánocemi, další útok se odehrává obvykle na jaře.
Televizní reklama se v létě soustřeďuje spíše na zboží každodenní potřeby, především na nápoje či zmrzliny, uvádí ArboMedia. Lidé totiž o prázdninách většinou do finančně náročnějších výrobků dlouhodobější spotřeby zpravidla neinvestují.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).