AOL prodává většinový podíl v čínské televizi
Mediální koncern AOL Time Warner se rozhodl prodat 64 procent akcií čínské televizní stanice China Entertainment Television (CETV) asijské internetové, vydavatelské a reklamní společnosti Tom.com. Firma, kterou vlastní nejbohatší muž Asie, Li Ka-shing, zaplatí americké společnosti 37 miliónů dolarů (jednu miliardu korun). Tom.com navíc plánuje v následujících třiceti měsících investovat do čínské televize až 30 miliónů dolarů, uvedl internetový server news.com. Jako součást dohody navíc asijská společnost vydá nové akcie v hodnotě 6,8 miliónu dolarů. AOL si ponechal zbylých třicet šest procent s tím, že bude mít od roku 2007 předkupní právo na podíl asijské firmy. Zaplatí buď tržní cenu, nebo 150 procent hodnoty investice Tom.com, podle toho, která suma bude vyšší. Díky tomu, že si Američané podrží část akcií, vznikne podle agentury Reuters, nová forma spojenectví mezi západními mediálními společnostmi a místním partnerem s dobrými kontakty. Prodej části CETV je logickým vyústěním jejích neúspěchů. Podle analytiků dokázala přilákat pouze dvě procenta potenciálních diváků, informoval server Media Guardian. Minulý rok skončila stanice hluboko ve ztrátě, která činila 17 miliónů dolarů před zdaněním a odečtením amortizace. AOL prodejem akcií čínské televize pomalu ustupuje z asijského trhu. Nenaplnily se totiž představy, že z provinční televize se koncernu podaří proniknout do celé Číny s 1,3 miliardy potenciálních diváků.
Hospodářské noviny, 4.7.2003, autor: (aju)