Zábava: brzy obrat přes bilión dolarů

17. 6. 2003 11:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Lidé budou nejvíce utrácet za počítačové hry, domácí kina a kabelové a satelitní televize
Až 60 procent Američanů provozuje počítačové hry. Výrobci cítí příležitost.

New York/Praha, 17. 6. 2003
Světový zábavní a mediální průmysl čeká v příštích letech výrazné zvýšení obratu. „Nehledě na slabší dynamiku růstu světové ekonomiky, válku v Iráku a negativní dopady nemoci SARS na některé země a odvětví, globální výdaje na zábavu a média se zvýší o 3,7 procenta a dosáhnou 1,1 biliónu dolarů.“ Ve své nejnovější prognóze to uvádí poradenská společnost PricewaterhouseCoopers (PwC).
Podle analytiků PwC, která každoročně zveřejňuje výhledy zábavního odvětví, budou výdaje v příštích čtyřech letech výrazně růst. „V roce 2007 dosáhnou v branži rekordních 1,4 biliónu dolarů,“ tvrdí PwC, opírající se o zjištění v řadě společností.
Příští generace technologií výrazně posílí zájem lidí o domácí kina, kabelovou a satelitní televizi, on-line filmovou produkci, elektronické magazíny a sofistikovanější počítačové hry.
Především severoamerický trh počítačových her zažívá boom. „Šedesát procent Američanů ve věku od šesti let hraje tyto hry a požaduje nové zboží,“ napsala agentura Bloomberg. „V příštích letech proto příjmy odvětví vzrostou ze současných 7,8 miliardy dolarů ročně na 13,5 miliardy,“ dodává PwC.
Prognózy jsou optimistické i pro výrobce domácích kin, neboť zájem o tento druh zábavy se do roku 2007 zvýší trojnásobně. „Ve světě v té době bude 153 miliónů rodin používajících domácí kino,“ uvádí studie PwC. Již nyní hollywoodská studia začínají zvažovat, že svou produkci přizpůsobí tomuto trendu.
Výrazně se podle prognóz zvýší také zájem lidí o surfování po internetu. Jak například potvrzuje průzkum německého institutu IMMA, až dvě třetiny respondentů považují surfování za nejzábavnější činnost.
Díky blížícímu se oživení světové ekonomiky očekávají experti i výraznější pohyby na reklamním trhu. „Výdaje globálního reklamního trhu dosáhnou v roce 2007 až 375 miliard dolarů,“ napsala agentura Bloomberg. „Klasická reklama, zvláště v tištěných médiích, bude přitom i nadále ztrácet na významu,“ řekl pro list Neue Zürcher Zeitung expert Lothar Rolke.

(Milan Mostýn, HN)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.