V Bruselu byly předány Evropské ceny

13. 6. 2003 15:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

U příležitosti Světového dne životního prostředí předala dne 5. června 2003 komisařka Margot Wallströmová v Bruselu na slavnostním večeru, pořádaném jako vyvrcholení Zeleného týdne, Evropské ceny za řadu zajímavých projektů.
Jednou z nich byla cena za nejlepší Evropský týden mobility 2002. Evropský týden mobility (16. – 22. září) se stal v roce 2002 poprvé součástí Evropského dne bez aut (22. září) a patří k hlavním evropským projektům udržitelné dopravy, měl by napomoci ke snížení užívání osobních aut ve městech Evropy ve prospěch veřejné dopravy.
Mezi deseti nominovanými evropskými městy byl také český Vsetín, jehož zástupci se slavnostního ceremoniálu v Bruselu zúčastnili. K dalším nominovaným městům patřila města: Aveiro (Portugalsko), Canakkale (Turecko), Ferrara (Itálie), Geisenheim (Německo), Ženeva (Švýcarsko), Karlstad (Švédsko), Krakov (Polsko), Lund (Švédsko) a Tours (Francie).

Komisařka pro životní prostředí Margot Wallströmová předala cenu těmto třem městům:

Italské Ferraře za nejvšetrannější projekt.
Švýcarské Ženevě za trvalá opatření, přijatá a již užívaná v rámci tohoto týdne .
Švédskému Lundu za nejlepší komunikační strategiii Evropského týdne mobility.
zvláštní cenu za výtečnou spolupráci na místní úrovni získal polský Krakov.

Evropská komise letos vyhlásí další ročník Evropských cen, informace získáte na podzim 2003 na webových stránkách MŽP. Uzávěrkou pro dodání projektů bude 31. prosinec 2003.
—————————————-
V roce 2003 bude Evropský týden mobility ve znamení hesla – DOSTUPNOST PRO VŠECHNY. Města by měla věnovat pozornost postiženým občanům a dále občanům se sníženou mobilitou včetně starších osob, rodin s dětmi atd. Vyvrcholením Evropského týdne mobility (16. – 22. září) bude opět Evropský den bez aut (22. září) – při které se v části města, uzavřené osobní automobilové dopravě, pořádají různé propagační a osvětové akce. Jejich cílem je upozornit občany na problematiku automobilové dopravy, nabídnout jim alternativu hromadné městské dopravy, probudit aktivní přístup občanů ve spojení s občanskými sdruženími ke svému městu.
Ministerstvo životního prostředí podporuje tyto aktivity měst, protože jejich cílem je omezení osobní automobilové dopravy ve městech ve prospěch veřejné dopravy a dalších environmentálně šetrnějších a udržitelnějších způsobů dopravy.

Eva Veverková
tiskové odd. MŽP

Další informace:
http://www.env.cz
http://europa.eu.int/comm/environment/greenweek

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.