Tesco zvýšilo tržby za čtvrtletí o 15 procent
Největší britský maloobchodní řetězec Tesco zvýšil tržby za první fiskální čtvrtletí, které skončilo 31. května, o 15,1 procenta. Oznámila to společnost s tím, že za nárůst tržeb vděčí většímu počtu zákazníků, kteří jí dali přednost před konkurenty. Větší počet kupujících vyrovnal dopad snižování cen, který by se na tržbách projevil poklesem o 0,3 procentního bodu. Výši tržeb společnost neuvedla.
Zahraniční tržby společnosti se zvýšily o 28,4 procenta, zatímco tržby v Británii rostly o 12,3 procenta. Tesco vykazuje silný organický růst a expanduje jak doma, tak v zahraničí, zejména v jihovýchodní Asii a střední Evropě včetně České republiky. Zvyšuje také prodej výnosného nepotravinářského zboží jako oblečení a elektroniky. Tato strategie mu pomáhá vyrovnávat pokles poptávky po potravinách v Británii. Na trhu s čerstvými potravinami a zbožím denní spotřeby má v Británii nyní téměř 26procentní podíl.
V minulém fiskálním roce, který skončil v únoru, Tesco zvýšilo hrubý zisk o 15 procent na 1,401 miliardy liber, tedy 2,2 miliardy dolarů. Růst firma zaznamenala zejména na takzvaných mladých trzích, k nimž se řadí například i Česká republika. Tržby meziročně vzrostly asi o 11,5 procenta na 28,6 miliardy liber.
Tesco je pátou největší obchodní firmou v České republice, kde nedávno otevřela třináctý hypermarket. Vedle toho v ČR provozuje také šest obchodních domů a zaměstnává celkem 7000 lidí. Roční tržby Teska v ČR odborníci odhadují na zhruba 17 miliard korun.
-čtk-
Podobné zprávy
ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny
Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň
Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk
