Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Tesco zvýšilo tržby za čtvrtletí o 15 procent

Redakce MAM16. 6. 2003

Největší britský maloobchodní řetězec Tesco zvýšil tržby za první fiskální čtvrtletí, které skončilo 31. května, o 15,1 procenta. Oznámila to společnost s tím, že za nárůst tržeb vděčí většímu počtu zákazníků, kteří jí dali přednost před konkurenty. Větší počet kupujících vyrovnal dopad snižování cen, který by se na tržbách projevil poklesem o 0,3 procentního bodu. Výši tržeb společnost neuvedla.
Zahraniční tržby společnosti se zvýšily o 28,4 procenta, zatímco tržby v Británii rostly o 12,3 procenta. Tesco vykazuje silný organický růst a expanduje jak doma, tak v zahraničí, zejména v jihovýchodní Asii a střední Evropě včetně České republiky. Zvyšuje také prodej výnosného nepotravinářského zboží jako oblečení a elektroniky. Tato strategie mu pomáhá vyrovnávat pokles poptávky po potravinách v Británii. Na trhu s čerstvými potravinami a zbožím denní spotřeby má v Británii nyní téměř 26procentní podíl.
V minulém fiskálním roce, který skončil v únoru, Tesco zvýšilo hrubý zisk o 15 procent na 1,401 miliardy liber, tedy 2,2 miliardy dolarů. Růst firma zaznamenala zejména na takzvaných mladých trzích, k nimž se řadí například i Česká republika. Tržby meziročně vzrostly asi o 11,5 procenta na 28,6 miliardy liber.
Tesco je pátou největší obchodní firmou v České republice, kde nedávno otevřela třináctý hypermarket. Vedle toho v ČR provozuje také šest obchodních domů a zaměstnává celkem 7000 lidí. Roční tržby Teska v ČR odborníci odhadují na zhruba 17 miliard korun.

-čtk-

×

Veletrhy Brno přesunou zisk 68,7 mil.Kč na úhradu minulých ztrát

Starší článek

Pivovar SABMiller plánuje prodej piva Miller ve střední Evropě

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více