Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Stát už utratil peníze na kampaň

Redakce MAM3. 6. 2003

Dopisy důchodcům, informační letáky ve stojanech, televizní spoty, celostránkové inzeráty, výtah z přístupové smlouvy ve schránce každé domácnosti.
To jsou jen ukázky toho, za co ministerstvo zahraničí, kterému vláda dala za úkol vést kampaň před referendem o vstupu do Evropské unie, utratilo většinu z dvou set miliónů korun, jež na kampaň dostalo.Vyplývá to z aktuálního grafu o rozdělení peněz na kampaň, jež má redakce k dispozici.
“Fyzicky už nám z účtu odešla třetina rozpočtu. Smlouvy ale máme uzavřené nejméně na devadesát procent celkové sumy, jen nám ještě nepřišly faktury,” potvrdila Jana Adamcová, která má na ministerstvu zahraničí kampaň na starosti.
O zbývajících deseti procentech, tedy o dvaceti miliónech korun, se však také nedá říci, že by to byly volné peníze.
“Je to částka, ze které platíme třeba právní služby. Cena za tyto služby se pohybuje podle toho, kolik smluv daný měsíc uzavíráme. Podobně je to s platbami České poště. Té také neplatíme pevnou sumu, ale částku odvíjející se od toho, kolik nám vyexpeduje dopisů,” dodala Adamcová.
Česká pošta už například rozesílala – spolu s důchody – brožuru pro seniory, kterou připravovalo spolu s resortem zahraničí ministerstvo práce a sociálních věcí. “Starší lidé mají strach ze vstupu, proto jsme se snažili dát jim co nejvíce informací,” uvedl mluvčí úřadu Vladimír Hrubý.
Nejvíce peněz – třicet procent z celé sumy – dostala od úřadu společnost Carat Czech Republic, která měla za úkol nakoupit inzeráty v tištěných médiích, čas v televizích a reklamní plochy.
Nejvíce reklam na EU si ministerstvo přálo odehrát v televizi Nova; ta za čas ve svém vysílání dostala čtyřiadvacet miliónů korun. Česká televize a Prima získaly po osmi miliónech.
Sedmnáct procent celkové částky, tedy třicet čtyři miliónů korun, stály speciální evropské přílohy v denících a měsíčnících. “Tato částka ale není konečná, ještě pár takových projektů chystáme,” podotkla Adamcová.
Šestnáct procent dostaly na kampaň regiony, na osm miliónů spolykal provoz internetových serverů (například návštěvnost Euroskopu se vyšplhala v posledním měsíci na 875 tisíc čtenářů) a zelená informační linka ministerstva zahraničí, kam mohou lidé volat své dotazy na EU. V posledních třech měsících odpovídali odborníci na této lince na patnáct tisíc otázek měsíčně, nyní jich podle jedné z pracovnic dramaticky přibývá.
Přes pět a půl miliónu korun si rozdělily neziskové organizace. Nejvíc těchto peněz – přes půl miliónu – dostala Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých, která vytvořila plastickou mapu Evropy.
Zatím není jasné, zda kampaň vyvrcholí velkolepou akcí, jako byl například v dubnu ohňostroj nad Budapeští. “Něco se chystá, ale bude to rozhodně skromnější. Nechceme lidi otrávit velikášskými projekty,” uvedl nedávno mluvčí ministerstva zahraničí Vít Kolář.
Hospodářské noviny, 3.6.2003, autor: Simona Holecová

  • V EU si posílíte disciplínu, blahobyt i důvěru

  • ×

    STORY DESIGN se stěhuje a mění corporate identitu

    Starší článek

    PNS: Deník Impuls chceme distribuovat, není nám to umožněno

    Novější článek

    Podobné zprávy

    Marketing
    Foto: Pxhere.com

    Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

    Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
    28. 2. 202126. 2. 2021
    Marketing

    Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

    Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
    27. 2. 202126. 2. 2021
    Marketing

    Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

    Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
    26. 2. 202126. 2. 2021
    Média

    MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

    Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
    26. 2. 202127. 2. 2021
    Reklama

    Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

    číst předplatit

    Lidé v pohybu

    Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
    Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

    Newsletter MAM

    Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

    • Kontakt
    • Inzerce
    • Ochrana osobních údajů
    • Obchodní Podmínky
    Marketing & Media
    Tato stránka používá cookies: Zjistěte více