Společnost Sony chce v Německu rozběhnout filmový kanál
Zábavní koncern Sony hodlá v nejbližší době vstoupit na německý televizní trh.
Filmový kanál, distribuovaný prostřednictvím kabelových rozvodů a satelitu, chce v Německu provozovat koncern Sony. Druhý největší televizní trh na světě (po Spojených státech) nabízí podle představitelů firmy ideální možnost pro takovou stanici.
“Chceme etablovat na německém trhu vlastní kanál. Jsem přesvědčen, že pro zahájení jeho vysílání je nyní výhodná situace,” řekl deníku Handelsblatt šéf televizní divize koncernu Michael Grindon.
Televizní trh v Německu ovšem v současnosti prožívá stagnaci vyvolanou menším objemem reklamy. Kromě toho je podle analytiků už dosti pestrý a nová stanice bude potřebovat delší dobu na to, aby se dostala do podvědomí diváků. Sony je chce upoutat především svými filmy a podle všeho by v tomto případě nejlépe cílům koncernu vyhovovala placená služba. Tento projekt už také zaujal provozovatele placené televize Premiere, která se po létech problémů nyní dostává do zisku a daří se jí přitahovat nové abonenty.
“Kanál Sony na Premiere by byl určitě obohacením,” prohlásil šéf Premiere George Kofler. V nabídce placené televize jsou už dnes specializované filmové stanice společnosti Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), Disney a Universal.
Kromě toho plánuje Sony také šíření svých filmů po internetu – a to ve spolupráci s německým providerem T-Online.
“Nabídka v oblasti širokopásmového internetu má pro nás vysloveně strategický význam,” řekl Grindon. T-Online chce totiž na podzim letošního roku přijít s novou službou typu Video on Demand a už jedná o náplni s jinými hollywoodskými studii.
(HN)
Podobné zprávy
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni
