Na mimořádné valné hromadě společnosti Pražské pivovary byl hlavním bodem programu návrh přejmenování této společnosti. Po zapsání do obchodního rejstříku ponese společnost napříště nový název Pivovary Staropramen, a.s. K reálnému přejmenování společnosti tak dojde na podzim letošního roku.
„Potřeba změny jména byla již delší dobu patrná, zejména v oblasti komunikace s našimi obchodními partnery, zákazníky a širokou veřejností. Tuto potřebu jsme si ověřili na sklonku loňského roku, kdy jsme prostřednictvím hloubkového průzkumu analyzovali vnímání stávajícího názvu společnosti,“ uvedl Vincent Lefere, generální ředitel společnosti Pražské pivovary.
Název společnosti Pražské pivovary byl dán historickým vývojem. Před rokem 1989 byly všechny pivovary v ČR sdruženy do regionálních celků, jako například Jihočeské, Severočeské a také Pražské pivovary. V této době byly pod hlavičkou Pražské pivovary zahrnuty pivovary U Fleků, Holešovice, Staropramen a Braník. V roce 1992 vznikla akciová společnost Pražské pivovary. Pivovar U Fleků byl vrácen v restituci, a pod hlavičkou společnosti Pražské pivovary zůstaly tři pivovary – Staropramen, Braník a Holešovice. Po kupónové privatizaci byli hlavními akcionáři Pražských pivovarů významné české banky. V roce 1994 získala společnost Bass majoritní oddíl na společnosti Pražské pivovary, který postupně navyšovala. Společnost expandovala i mimo Prahu, přišly akvizice pivovarů Ostravar a Vratislavice, pivovar Holešovice byl uzavřen. V této době se začal zvažovat smysl korporátního jména Pražské pivovary.
Loňský podíl Pražských pivovarů na českém pivovarnickém trhu vzrostl na 14,3%.
-bob-
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?