Soud stále nevyřešil spor extremisty Skácela s Novou

25. 6. 2003 13:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Městskému soudu v Praze se nedaří vyřešit spor předsedy nacionalistické strany Národní sjednocení Jana Skácela s televizí Nova o právo na odpověď. Skácel se cítí poškozen tím, že ho autoři pořadu Střepiny dali do souvislosti s německým fašismem. Již čtvrté stání nařízené soudem na dnešek bylo na žádost provozovatele Novy, společnosti CET 21, odloženo na neurčito. Odloženo bylo již první stání na žádost žalované společnosti. Při druhém se pro změnu nepodařilo na soudní videotechnice přehrát kazetu, kterou žalobce předložil jako důkaz. Teprve při třetím měl soud možnost vidět inkriminovaný pořad Střepiny a vyslechnout autora pořadu jako svědka. Rozsudek ale nevynesl, protože si vyžádal další důkazy.
Televizní stanice 10. listopadu 2000 odvysílala pořad o koncentračních táborech. Byly v něm i ukázky manifestací nacionalistického občanského sdružení Vlastenecká fronta, kterému tehdy Skácel předsedal. Autoři pořadu soudu sdělili, že jimi chtěli doložit, z jakých hnutí německý nacionalismus vzešel. Přičemž podobná podle nich existují i nyní v Česku. Soud si proto vyžádal policejní dokument o extrémistických skupinách.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.