Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rybníček: Propouštění ve Slovenské televizi skončilo

Redakce MAM12. 6. 2003

Hromadné propouštění ve Slovenské televizi (STV) skončilo. Její brány minulý měsíc opustila více než polovina zaměstnanců. Oznámil to v Bratislavě ústřední ředitel STV Richard Rybníček. Podle ředitele zadlužené televize bude v září obnovena přerušená výroba programů, i nadále ji ale bude řídit “krizový management”.
“První část reformy v STV, která se týkala hromadného propouštění, považuji za skončenou,” oznámil Rybníček. Ředitel, který nastoupil do funkce na počátku roku, propustil kvůli špatné finanční situaci v televizi a narůstajícím milionovým dluhům přibližně 1100 z 2000 zaměstnanců, a to i navzdory protestům odborářů. Rybníček označil průběh propouštění za kultivovaný, nevyloučil ani, že s některými bývalými zaměstnanci bude STV v budoucnosti spolupracovat.
“Spustili jsme druhou část reformy a v této chvíli jsme ve stádiu závěrečných příprav programů na kanálech STV1 a STV2,” uvedl šéf televize. S přímým obnovením výroby programů, kterou Rybníček pozastavil, se začne ve druhé polovině září. Tyto relace by se na obrazovkách měly objevit od počátku příštího roku, kdy se v STV začne uplatňovat nová programová struktura, dodal.
Nový ředitel převzal vedení v STV po odvolání svého předchůdce Milana Materáka; situaci po nástupu Rybníček označil za katastrofální. Doslova se podle něj rozpadá archiv televize, STV prý v minulosti plýtvala prostředky, zaměstnávala lidi, které vůbec nepotřebovala, je doslova zavalena dluhy různým firmám a smlouvy s některými z nich byly pro televizi velmi nevýhodné.
Úsporná opatření bude “krizový management” uplatňovat i nadále a televize se v říjnu dokonce vystěhuje ze známého “mrakodrapu” v městské části Mlynská dolina. Zaměstnanci budou kvůli vysokým nákladům na údržbu budovy obývat okolní domy, které STV rovněž spravuje.
“Krizové řízení” by podle šéfa televize mělo fungovat až do března roku 2004, což by mělo znamenat, že všechna zásadní rozhodnutí by měl učinit on sám, případně jeho statutární zástupce Marcel Para.
“Za první čtvrtletí jsme zaznamenali ztrátu 38 milionů korun. V dubnu jsme dosáhli zisku 27 milionů, což byl první ziskový měsíc,” zhodnotil výsledky úsporných opatření Para, podle něhož pozitivní trend v hospodaření pokračuje. Televize podle Pary kvůli změnám ve vysílání počítala se snížením příjmů z reklamy, jejíž objem prý ale neklesl tak výrazně, jak vedení předpokládalo. Propuštění zaměstnanců přinese podle statutárního zástupce jen na mzdách úsporu 23 milionů. Televize ale bude muset také investovat a musí vyměnit v nejbližším půl roce všechny informační systémy.
Masové propouštění zaměstnanců bude stát přibližně čtvrt miliardy korun kvůli odstupnému; úsporná opatření však mají už letos ušetřit skoro 224 milionů, což představuje téměř třetinu ročních nákladů stanice.
STV je zadlužená již od rozdělení Československé televize a nyní dluží různým firmám a institucím téměř 700 milionů slovenských korun, a to navzdory miliardové dotaci od státu v posledních dvou letech.
-čtk-

×

Vysílání infokanálu Forcable v Pardubicích obnoveno

Starší článek

Alkohol jen přes pult? Podnikatelé jsou proti

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Digitál vyhrály Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z Qusion

Lepší vyslepičit, než ututlat, tvrdí vítězný návrh kampaně pro neziskovku Oživení, která podporuje takzvané whistleblowery.
20. 4. 202120. 4. 2021
Akce

Startuje 20. ročník soutěže WebTop100. Letos s novými kategoriemi

Projekt WebTop100 si klade za cíl prezentovat nejinspirativnější digitální projekty, které se v uplynulém období na české a slovenské scéně zrodily. V…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Atmedia vydává průvodce českým TV trhem

Mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia připravilo třetí vydání průvodce českým TV trhem – Atmedia Navigator. Cílem publikace je…
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Ikonická fialová kráva má narozeniny, Milka slaví v kampani 120 let

U příležitosti jubilea si značka připomíná důležité momenty své historie. V rámci kampaně k výročí mají spotřebitelé možnost soutěžit o finanční výhry.
20. 4. 202120. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více