Půl roku po třesku
n Tomáš Trampota
Počátkem roku utrpěl RadioNet otřes, když od vás odešlo šest rádií. Jak jste se s touto situací vyrovnali?
Vyrovnat jsme se s tím museli, rádia od nás k určitému datu odcházela po domluvě nebo i nedomluvě. Nicméně je důležité, že RadioNet zůstává dál jako samostatný subjekt zastupující nyní z 90 % portfolio, které dnes patří naší skupině Radio Investment. To jsou všechny Kiss rádia, Radio Jizera a Radio Beat. Dále nám zůstává Radio Classic FM, Contact, Rubi a Haná. Rádia, která nejsou z naší skupiny, deklarovala, že s námi budou pokračovat, to zaručuje stabilitu sítě do budoucna. Naším prvním úkolem bylo dokázat trhu, že tady jsme, zůstáváme a chceme pokračovat dál jako nezávislé zastupitelství. I Regie (RRM) deklarovalo, že produkty, které s námi má, platí a pokračujeme v jejich prodeji a nabídce klientům.
Jak jste pro vás celkem těžkou situaci, kdy začaly stanice odcházet, komunikovali?
Situace to byla těžká, otázky na nás byly velice ostré. Objevovaly se dokonce články, že jsme k prodeji a podobně. K prodeji jsme nikdy nebyli. Myslím, že se nám ale podařilo ukázat trhu, že fungujeme dál. Zvolili jsme trochu odlehčenou formu komunikace, začalo to komiksovou reklamou a pokračovalo výletem do Dublinu, který jsme uspořádali pro členy agentur. Zároveň pořádáme takzvané čtvrté čtvrtky, kdy se u bowlingu nebo šipek setkávají lidé z agentur, a nedávno jsme také pořádali výlet do Brna na festival ohňostrojů Ignis Brunensis.
Platí, že budete pokračovat dál sami?
Platí, že budeme pokračovat dál sami.
Na druhou stranu Kiss koupil Jizeru a Deltu, získal vysílač Mezivrata, co to přineslo?
Z pohledu RadioNetu to znamená silnější pozici stanic, které vlastníme. Nákup Delty znamená pokrytí území, kde jsme nebyli. Mezivrata jsou frekvence, která má obrovskou sílu a dosah. V tomto okamžiku došlo ke spojení této frekvence s vysíláním z jižních Čech a pracuje se na doladění programu vzhledem ke změně dosahu. U Mezivrat musíme bohužel počkat, až se to projeví v poslechovosti, pak teprve můžeme této výhody využít. Něco málo by se mohlo objevit v srpnovém Media projektu, ale nečekáme, že by došlo k zásadnímu nárůstu. Výsledek tohoto kmitočtu vidíme jako zhodnocení spíše do příštího roku.
Pokrytí obyvatelstva Kissem tak narostlo, na jakou hodnotu se přibližně dostalo?
Vzhledem k tomu, že jsou stále oblasti, kde Kiss není, můžeme dosahovat nějakých 55 %.
Plánujete v nejbližší době další rozšíření?
Trh je nyní rozdělený a stabilní, takže neočekáváme v nejbližší době žádné změny. Možná koncem roku.
Jaké jsou vaše další cíle s RadioNetem?
Naším cílem pro rok 2003 je zachovat RadioNet takový, jaký je, aby klienti a agentury pochopili, že jsme nedílnou součástí trhu. Co se týče nějakých výhledů, tak je to hledání cest, kam vést další vývoj, zda existují cesty do dalších médií atd.
Co se týká nejmladší rozhlasové sítě spojené se společností GES, myslíte, že je na trhu potenciál, aby získávaly další stanice?
Ten potenciál na trhu samozřejmě je. Z tohoto pohledu je pro nás příjemné, že nejsme ti poslední, že jsme ti třetí. U nás je postavení dáno podílem na trhu, u rádií Hey je nevýhoda, že začínají obchodovat s něčím, co zatím není měřeno. Až se objeví čísla, uvidíme, jak bude jejich produkt obchodovatelný. Začít během roku, když jsou peníze na trhu rozděleny, je hrozně těžké. Je to věc, která může na trhu něco udělat, ale ne v tomto okamžiku.
S jakou odezvou klientů jste se setkali, když váš podíl na trhu po odchodu rádií znatelně poklesl?
Od počátku jsme se snažili vysvětlovat agenturám, co se děje a kdy které rádio u nás končí. Snažili jsme se, aby to agentury věděly co nejdřív. Samozřejmě tím, že to bylo s přechodem roku, tak se na to reagovalo i nějakým odpovídajícím rozpadem peněz na trhu a dopadlo to nakonec k oboustranné spokojenosti a myslím, že podíl je odpovídající.
Myslíte, že je udržitelná situace, kdy má na mnoha regionálních trzích dominantní postavení obchodní zastoupení Media Marketing Services a zastupuje navzájem si konkurující rádia?
To byste se měl zeptat spíš rádií. Síla tohoto mediálního zastoupení má své opodstatnění, otázkou je, zda jeho síla v určitém okamžiku už nepřekročí hranici… Samozřejmě zmiňované zastoupení posílilo. Otázka také je, jak se nárůst množství stanic projeví u těch, kteří jsou zastoupením zastupováni již delší dobu. Já bych to nechal vývoji trhu, který ukáže, možná už na podzim, co se bude dít. n
Stabilizace. “Naším cílem pro rok 2003 je zachovat RadioNet takový, jaký je, aby klienti a agentury pochopili, že jsme nedílnou součástí trhu,” říká Michal Mlejnek.
Podobné zprávy
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?
V marketingu se více soustředíme na značku
