Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Poslanci chtějí měnit tiskový zákon

Redakce MAM2. 6. 2003

Martina Vojtěchovská
Oproti původním tvrzením politických představitelů, že na regulaci tiskového trhu by se v souvislosti se sporem distributorů tisku nemělo nic měnit, dospěli poslanci mediální komise v minulém týdnu k závěru, že požádají ministerstvo kultury, aby “připravilo novelu tiskového zákona, která by zajišťovala pluralitu názorů”. Na jednání mediální sněmovní komise přitom převládaly názory, podle kterých distribuční společnost PNS zneužívá svého postavení. Obvyklé dělení poslanců v bitvě o mediální zákony v případě tisku neplatí, koaliční zástupci zhusta přikyvovali názorům poslanců ODS. Poslanec Petr Pleva (ODS) tvrdí, že v ČR je ohrožena pluralita názorů, protože Deník Impuls údajně nemá možnost vstoupit do sítě PNS a PNS deník odmítá distribuovat. PNS však tato nařčení jednoznačně odmítla. Také Hana Marvanová (US-DEU) řekla, že není v pořádku, aby distribuční společnost zabránila vstupu dalších konkurentů na trh tiskovin.
Předseda antimonopolního úřadu Josef Bednář připomněl, že správní řízení o uzavření domnělé kartelové dohody mezi vydavateli nebylo ukončeno a že pouze skončilo prvoinstanční řízení. Druhoinstanční řízení může verdikt potvrdit, zrušit nebo změnit. Teoreticky je tedy možné, že úřad ještě dojde k závěru, že kartelová dohoda uzavřena byla. Navíc je otevřené zahájení dalšího správního řízení, které se tentokrát týká zneužití dominantního postavení společnosti PNS. Josef Bednář připustil, že nějaké podněty již v tomto směru obdržel. Ředitel Unie vydavatelů Jan Šusta považuje snahu o vytvoření novely zákona, která by měla zajišťovat pluralitu názorů, za nesmysl. Pluralitu podle jeho slov zákon zajistit nemůže. n
změna? Pokud současná právní úprava nevyřeší situaci na trhu distribuce, měla by se podle H. Marvanové změnit.

×

Šéfredaktor Corriere della Sera odstoupil

Starší článek

Kočky ve Spojených státech dostaly svůj speciální kanál Meow TV

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere

Zájem o hry na vzestupu. Jak jej využít?

Tuzemská herní vývojářská studia mají za sebou rekordní rok. Za pandemie lidé hledající zábavu hrají více, jaké příležitosti to inzerentům i tvůrcům nabízí?
11. 4. 202111. 4. 2021
Média

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202111. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více