Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Počet platebních karet v Česku se blíží 6 miliónům

Redakce MAM9. 6. 2003

Pořizování platebních karet, kterými lze platit v obchodech nebo vybírat hotovost z bankomatů, zaznamenává mezi Čechy výrazný vzestup. Banky evidovaly ke konci prvního čtvrtletí o téměř jeden milión více platebních karet než před rokem. Celkový počet platebních karet, vydaných peněžními domy tak v České republice dosáhl 5,7 miliónu. Vyplývá to z nejnovějších statistiky Sdružení pro bankovní karty, kterou mají HN k dispozici. Podle některých odborníků je potenciál českého kartového trhu několikanásobně vyšší. Zatímco v tuzemsku má platební kartu zhruba každý druhý občan, například v Norsku evidují v průměru dvě až tři platební karty na hlavu. “Velký impuls rozvoji kartového byznysu dají nyní hlavně kreditní karty,” říká Milan Zátka ze Sdružení pro bankovní karty. Těch banky ke konci prvního čtvrtletí vydaly jen zhruba 112 tisíc, což je v celkovém množství bankovních karet jen nepatrný zlomek. Nejrozšířenější jsou v tuzemsku debetní karty, kterými lidé čerpají vlastní peníze. Těch je nyní 5,3 miliónu. “Banky jsou ale nyní ochotnější kreditní karty vydávat, protože musí čelit velké konkurenci nebankovních společností. Do konce letošního roku by banky mohly vydat až půl miliónu kreditních karet,” odhaduje Zátka. Podle něj ke změně chování bank nahrává i to, že čím dál více lidí se učí žít na dluh a uvědomuje si výhody kreditních karet. Pokud klient splatí úvěr z kreditní karty v bezúročném období, nebo si na jeho splacení půjčí z další platební karty, nemusí ho půjčka nic stát. K loňskému výraznému nárůstu karet přispěla i obchodní politika bank, které je vydávají jako součást balíčků služeb za zvýhodněnou cenu. Zároveň banky zdražily výběry peněz na přepážkách. Ke konci března bylo v provozu přes 2400 bankomatů, což je téměř o čtvrtinu více než před rokem. Banky počítají s pořizováním dalších bankomatů, protože jim snižují náklady na obsluhu. Zatím neúspěšné jsou ve větším prosazení u obchodníků, ačkoliv výběry z bankomatů rovněž zdražily a platby kartou jsou zdarma. Na maloobchodních tržbách se platby kartami podílejí jen 15 procenty, v zahraničí až 25 procenty. “Návyky se mění jen pomalu,” potvrzuje Pavel Hejzlar z ČSOB.

Hospodářské noviny, 9.6.2003, autor: Olga Skalková

×

Magnát nabízí za akcie filmových studií Vivendi 12,5 miliardy liber

Starší článek

Oracle chce koupit konkurenční PeopleSoft

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Digitál vyhrály Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z Qusion

Lepší vyslepičit, než ututlat, tvrdí vítězný návrh kampaně pro neziskovku Oživení, která podporuje takzvané whistleblowery.
20. 4. 202120. 4. 2021
Akce

Startuje 20. ročník soutěže WebTop100. Letos s novými kategoriemi

Projekt WebTop100 si klade za cíl prezentovat nejinspirativnější digitální projekty, které se v uplynulém období na české a slovenské scéně zrodily. V…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Atmedia vydává průvodce českým TV trhem

Mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia připravilo třetí vydání průvodce českým TV trhem – Atmedia Navigator. Cílem publikace je…
20. 4. 202120. 4. 2021
Marketing

Ikonická fialová kráva má narozeniny, Milka slaví v kampani 120 let

U příležitosti jubilea si značka připomíná důležité momenty své historie. V rámci kampaně k výročí mají spotřebitelé možnost soutěžit o finanční výhry.
20. 4. 202120. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více