PNS a Impuls ČR mají předběžnou dohodu o distribuci

30. 6. 2003 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

První novinová společnost (PNS) se předběžně dohodla s vydavatelem nového deníku Impuls na distribuci těchto novin ve své síti od 7. července. Informoval o tom generální ředitel PNS Radomil Juda a potvrdil to majitel vydavatelství Impuls ČR Ivan Kaufmann. Firmy se minulý čtvrtek dohodly na podmínkách, smlouvu zatím nepodepsaly.
Od května vycházející deník Impuls bude zčásti nadále distribuovat konkurent PNS, společnost Mediaprint&Kapa, kterou Kaufmann spoluvlastní. V tomto směru zbývá ještě vyjasnit, do kterých prodejních míst obsluhovaných PNS Impuls dodává Mediaprint a která bude zásobovat PNS, uvedl Juda.
Kaufmannovi se nelíbí, že PNS není ochotna vydavatelství Impulsu vracet neprodané výtisky. Nebude tak podle něj možné ověřit, jaký byl skutečný počet prodaných kusů. Nicméně Impulsu zřejmě nezbývá, než na to přistoupit, jelikož další distributor už na trhu není, dodal Kaufmann.
Juda ale odmítl jakoukoliv možnost manipulace s počty prodaných kusů. PNS podle něj Impulsu nabídla standardní podmínky. Nevrátit neprodané kusy je u deníků podle Judy běžný postup, který PNS uplatňuje u drtivé většiny vydavatelů, včetně těch, kteří nejsou akcionáři firmy. Svážet neprodané výtisky deníků zpět vydavatelům by podle něj bylo ekonomicky neefektivní, a tak je k likvidaci do sběru předává přímo distribuční firma PNS, vysvětlil.
Podle Judy vydavatel obdrží ke kontrole databázi, ve které jednotlivé prodejní stánky vykazují počet prodaných a počet vrácených výtisků, což si může vydavatel kdykoliv ověřit. Vydavatelská firma také může přijít na kontrolu zpracování vrácených novin.
Záležitost je nyní pod drobnohledem Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Kaufmann totiž na úřad podal v květnu stížnost pro podezření na zneužití dominantního postavení PNS. Tuzemská největší distribuční firma nyní pokrývající asi 75 procent trhu podle něj bránila vstupu Impulsu na trh. To PNS odmítá. Antimonopolní úřad stížnost šetří, ale zatím v této záležitosti správní řízení nezahájil.
Konflikt mezi distributory tisku vznikl koncem loňského roku, kdy vydavatelé řady českých deníků v krátké době po sobě vypověděli distribuční firmě Mediaprint smlouvy. Své tituly pak začaly distribuovat přes PNS, kterou někteří z nich spoluvlastní. Mediaprint se tehdy obrátil na antimonopolní úřad, který v dubnu rozhodl, že se vydavatelé zakázané kartelové dohody nedopustili. Mediaprint se odvolal.
-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.