Odvolaní členové televizní rady si stěžují u Ústavního soudu

11. 6. 2003 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Šest členů bývalé Rady pro rozhlasové a televizní vysílání se obrátilo na Ústavní soud. Nelíbí se jim, jakým způsobem je sněmovna a premiér Vladimír Špidla zbavili v mediální radě místa. Petr Štěpánek, Josef Musil, Zdeněk Duspiva, Pavel Foltán, Jiří Novotný a Petr Žantovský zároveň kvůli postupu při odvolání podali i žalobu k civilnímu soudu. Ústavní stížnost se podle Žantovského týká například toho, že sněmovna nerespektovala Listinu základních práv a svobod: 2. dubna, kdy radu sesadila, nedovolila jejím členům – s výjimkou předsedy Martina Muchky – vystoupit na svou obhajobu. Kromě toho se bývalí radní opírají o to, že poslanci odvolali radu jako celek, a to je podle zákona možné jen v přesně stanovených případech – třeba když opakovaně neschválí výroční zprávu o vysílání. Sesazení bývalé mediální rady prosadila ve sněmovně vládní koalice proti hlasům ODS a KSČM. Podle ministra kultury Pavla Dostála rada měla například zásadní podíl na tom, že Česko prohrálo arbitráž s CME kvůli Nově. „Pokud by se svou stížností u Ústavního soudu uspěli, tak by to znamenalo, že tu máme dvě rady,“ uvedl včera ministr Dostál. Úspěch Žantovského, Štěpánka a dalších by tak nejspíš znamenal, že by mohla být zpochybněna rozhodnutí nově jmenované rady, kterou mezitím dokázala zvolit vládní koalice.

Hospodářské noviny, 11.6.2003, autor: Josef Kopecký

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.