Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na co se mají noviny v budoucnosti soustředit?

Redakce MAM23. 6. 2003

Kongres Světové asociace novin (WAN) se na svém posledním setkání v Dublinu mj. zabýval tím, jak a co v novinách inovovat.
Jaké otázky nejčastěji řeší asociace novin v jednotlivých zemích světa? Při příležitosti konání kongresu WAN (World Associations of Newspapers) v uplynulých dnech v irském Dublinu byly na toto téma prezentovány výsledky průzkumu společnosti International Media Consulting Group. Z výzkumu vyplynulo, že zástupce novin nejvíce pálí výše nákladu jejich titulů. Vedle nákladu byla také často zmiňována čtenost, respondenti také uváděli nutnost zlepšit distribuci, prodej inzerce a učinit jejich webové stránky ziskovými. International Media Consulting Group zanalyzovala nejvýznamnější trendy v novinovém průmyslu a publikovala je v knize Innovations in Newspapers.
Na co se zaměřit?
V prezentaci na kongresu v Dublinu se zástupci společnosti zaměřili na tyto trendy.
1. Experimenty v konvergenci – např. v Dánsku a Finsku byla vytvořena dvě zpravodajská střediska, ve kterých se novináři učili psát texty pro tisk, rozhlas, televizi a internet bez výrazného navýšení počtu zaměstnanců.
2. Ziskové webové stránky – deníky zkoušejí různé modely předplatného za obsah, který nabízejí na internetu, a některé z nich již začínají vytvářet zisk. Např. deník FT.com nabízí kombinaci placeného a otevřeného obsahu, což vedlo k tomu, že poprvé v posledním loňském čtvrtletí získal z této aktivity příjmy ve výši 36,5 milionu eur.
3. Obsah – hlavní pozornost by při transformaci novin měla být věnována zlepšení obsahu. Noviny se většinou věnují tomu, co se stalo předcházející den, což ale znamená, že zpráva je v momentě, kdy ji čtenáři obdrží, zastaralá.
4. Noví (mladí) čtenáři – zdůrazněno bylo úsilí zaujmout čtenáře ve věku 18 až 24 let. Např. Associated Press plánuje rozeslat předplatitelům příběhy napsané pro děti ve věku 9 až 11 let.
Ekonomická recese zanechala stopy
Recese světové ekonomiky se odrazila i na novinovém průmyslu a konkrétně se projevila jak v poklesu inzerce, tak v poklesu nákladu tištěných titulů. Globální náklad novin poklesl v loňském roce o 0,35 % v porovnání s rokem 2001, přičemž jde o první pokles za posledních pět let. Příjmy z inzerce denního tisku se podruhé za sebou snížily, loni však byly nižší o 0,52 %, v roce 2001 byl pokles větší (5 %). Na druhé straně užití internetu a inzertní úroveň byly mnohem silnější, než se očekávalo. Ředitel WAN Timothy Balding ale i přes všechny obtíže říká, že noviny stále zůstávají hlavním médiem.
WAN ke svobodě slova na internetu
Světoví vydavatelé novin a redaktoři, kteří se v Dublinu sešli, přijali také usnesení, jímž apelovali na zachování svobody slova na internetu. Zároveň odmítli snahy některých vlád zavést v tomto směru regulaci internetového média. Úvahy o zavedení regulace informací a omezení svobodného vyměňování názorů na internetu se objevují zejména v návaznosti na připravované setkání WSIS (World Summit on the Information Society), které se uskuteční v prosinci v Ženevě.
Martina Vojtěchovská

×

Soundtrack Matrix už není nejžádanější, předstihla ho Metallica

Starší článek

Německá reklama se oklepává

Novější článek

Podobné zprávy

Sport
Foto: iStock

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem…
15. 4. 202115. 4. 2021
Média

Komunikační agentura Knowlimits uspěla v žebříčku RECMA

Pařížský institut zařadil v reportu Quali-pack Knowlimits na první místo mezi českými mediálními agenturami s hodnocením „high profile“. Díky uzavřeným…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více