Na Český sen se nachytalo několik set lidí

2. 6. 2003 00:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jenom natažená plachta namísto slibovaného hypermarketu čekala v sobotu na zákazníky, kteří uvěřili rozsáhlé reklamní kampani projektu Český sen. Ta probíhala na reklamních plochách v Praze i na obrazovce České televize. Do pražských Letňan podle ČTK dorazilo několik set zvědavých lidí. Agentura uvedla, že po příjezdu na místo některé příchozí přepadla radost z barevného „hypermarketu“ na obzoru. Ta však rázem přešla, když se po dvou stech metrech chůze dostali k pouhé natažené plachtě.
„Smyslem akce je natočit celovečerní dokumentární film, který zaznamenává vznik, průběh a dopady reklamní kampaně,“ uvedla mluvčí projektu Jana Jabůrková. Film natáčí Vít Klusák a Filip Remunda a měl by se promítat v České televizi i v kinech na jaře příštího roku.
„Přestože to celé vypadá divoce, bylo by sporné, zda se jedná o protiprávní akci. Museli bychom hledat hodně složitou konstrukci, že došlo k zásahu do něčích práv, ale v praxi to nevidím příliš reálně. Někteří lidé by možná mohli žalovat televizi kvůli nákladům, které vynaložili na cestu do Letňan,“ sdělil advokát Tomáš Sokol. Do celé věci by podle něj ovšem mohla zasáhnout Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která by mohla vznést námitku, zda uveřejnění takovýchto upoutávek odpovídá veřejnoprávnímu charakteru ČT.
Zatím nejasné zůstává financování akce. Podle Jabůrkové filmaři dostali návratnou půjčku od Fondu pro rozvoj české kinematografie ve výši jednoho miliónu. „Tyto peníze vystačí přibližně na samotné natáčení,“ řekla Jabůrková. V reklamní kampani však bylo podle ní kromě spotů ČT i použito 400 city lightů. Podle ceníku firmy JCDecaux stojí čtrnáctidenní pronájem 1600 city lightů okolo 2,4 miliónu korun. „Reklamní kampaň byla financována i pomocí barterových obchodů s dalšími subjekty,“ podotkla Jabůrková.
„Česká televize do projektu vložila několik set tisíc korun plus vysílací čas pro upoutávky. Rozhodně jsme do Českého snu nevstupovali s žádnou barterovou nabídkou pro společnosti, které finacovaly jeho reklamu,“ uvedl mluvčí televize Richard Klatovský. Všechny informace o financích budou podle Jabůrkové zveřejněny 6. června.
Hospodářské noviny, 2.6.2003, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.