Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na Český sen se nachytalo několik set lidí

Redakce MAM2. 6. 2003

Jenom natažená plachta namísto slibovaného hypermarketu čekala v sobotu na zákazníky, kteří uvěřili rozsáhlé reklamní kampani projektu Český sen. Ta probíhala na reklamních plochách v Praze i na obrazovce České televize. Do pražských Letňan podle ČTK dorazilo několik set zvědavých lidí. Agentura uvedla, že po příjezdu na místo některé příchozí přepadla radost z barevného “hypermarketu” na obzoru. Ta však rázem přešla, když se po dvou stech metrech chůze dostali k pouhé natažené plachtě.
“Smyslem akce je natočit celovečerní dokumentární film, který zaznamenává vznik, průběh a dopady reklamní kampaně,” uvedla mluvčí projektu Jana Jabůrková. Film natáčí Vít Klusák a Filip Remunda a měl by se promítat v České televizi i v kinech na jaře příštího roku.
“Přestože to celé vypadá divoce, bylo by sporné, zda se jedná o protiprávní akci. Museli bychom hledat hodně složitou konstrukci, že došlo k zásahu do něčích práv, ale v praxi to nevidím příliš reálně. Někteří lidé by možná mohli žalovat televizi kvůli nákladům, které vynaložili na cestu do Letňan,” sdělil advokát Tomáš Sokol. Do celé věci by podle něj ovšem mohla zasáhnout Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která by mohla vznést námitku, zda uveřejnění takovýchto upoutávek odpovídá veřejnoprávnímu charakteru ČT.
Zatím nejasné zůstává financování akce. Podle Jabůrkové filmaři dostali návratnou půjčku od Fondu pro rozvoj české kinematografie ve výši jednoho miliónu. “Tyto peníze vystačí přibližně na samotné natáčení,” řekla Jabůrková. V reklamní kampani však bylo podle ní kromě spotů ČT i použito 400 city lightů. Podle ceníku firmy JCDecaux stojí čtrnáctidenní pronájem 1600 city lightů okolo 2,4 miliónu korun. “Reklamní kampaň byla financována i pomocí barterových obchodů s dalšími subjekty,” podotkla Jabůrková.
“Česká televize do projektu vložila několik set tisíc korun plus vysílací čas pro upoutávky. Rozhodně jsme do Českého snu nevstupovali s žádnou barterovou nabídkou pro společnosti, které finacovaly jeho reklamu,” uvedl mluvčí televize Richard Klatovský. Všechny informace o financích budou podle Jabůrkové zveřejněny 6. června.
Hospodářské noviny, 2.6.2003, autor: Aleš Borovan

×

Šéfredaktor Corriere della Sera odstoupil

Starší článek

Kočky ve Spojených státech dostaly svůj speciální kanál Meow TV

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více