Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Média zděšena z plánů EU zakázat sexuální motivy

Redakce MAM25. 6. 2003

Evropské mediální skupiny reagovaly nevěřícně na plány Evropské komise zakázat v širokém spektru oborů sexuální diskriminaci a vyjádřily obavy z cenzury. Návrhy by zahrnovaly i zákaz “sexistických” televizních programů a reklamy, napsal britský list Financial Times.
Evropská rada vydavatelů, která zastupuje 29 mediálních společností, označila návrhy komisařky Anny Diamantopulusové za “mimořádný” krok směrem k zavedení cenzury. Výkonná ředitelka rady Angela Mills Wadeová řekla, že se žádnou z televizí, rozhlasových stanic ani vydavatelských firem nebyl návrh direktivy konzultován.
“Postavíme se proti jakémukoliv vměšování do obsahových rozhodování vydavatelů a redaktorů. Nevěříme, že Evropská komise má mandát toto dělat,” řekla šéfka rady.
Evropská komise nyní v poslední fázi projednává návrh direktivy, která by zakazovala diskriminaci na základě rozlišování pohlaví v širokém rozsahu od médií přes reklamu a pojištění po přiznávání státních příspěvků a vypočet daní. Kontroverzní návrh je jedním z nejvíce ambiciózních projevů sociální legislativy EU.
Plány komisařky Diamantopulusové by například vedly k zákazu televizních programů, kde je žena zobrazována na základě “stereotypu”. Nesměly by se objevit také reklamy, které “nepřijatelným zpodobňováním mužů a žen nerespektují lidskou důstojnost”, uvedl Financial Times na základě dokumentů, které tento týden získal. O tom, zda došlo k porušení direktivy, by musely rozhodovat soudy.
Navrhovaná legislativa by mohla dopadnout na nejpopulárnější mediální instituce v čele s bulvárními listy. Týkala by se například velké části programů italských televizí a postiženy by byly i reklamy používající tradičně sexuální motivy.
Již v úterý proti návrhům protestovala lobby evropských pojišťoven. Pro pojišťovny by direktiva znamenala zákaz používání pohlaví jako základu pro výpočet pojistného nebo pravidelné důchodové platby ze životního pojištění. Poškodila by tak podle pojišťoven muže i ženy a podkopala celý sektor.
Návrhy sociální komisařky si vysloužily značnou kritiku ze strany jiných komisariátů, hlavně ekonomických, a původní radikální plány se již podařilo do značné míry utlumit. Reakce je však nadále tak negativní, že komise přijme konečné rozhodnutí, zda bude direktivu vůbec schvalovat, až po letních dovolených, napsal list.
-čtk-

×

APRA: Hodinová sazba lídrů trhu PR až 8500 Kč

Starší článek

Dostál navrhl přitvrdit odebírání licencí

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Pxhere

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize

Z průzkumu mezi vystavovateli vyplývá, že online formy výstav a veletrhů nejsou pro nikoho optimální, jde spíše o vhodný doplněk klasických formátů.
22. 4. 202122. 4. 2021
Akce

Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe

Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
22. 4. 202122. 4. 2021
Média

Česká televize je nejsledovanější od olympiády v Naganu

Česká televize zažívá největší zájem diváků za posledních 23 let, kdy zažívala rekordy během českého vítězného hokejového tažení na olympiádě v Naganu. Od…
22. 4. 202122. 4. 2021
Marketing

Epic PR vstoupila do Asociace Public Relations (APRA)

Novým členem APRA se stala agentura Epic PR. V současné době APRA sdružuje 19 českých i zahraničních PR agentur působících na zdejším trhu.
22. 4. 202122. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing společnosti Epson vede Renáta Dihlová
Marketing Pivovarů Staropramen pro Česko a Slovensko řídí David Zappe

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více