Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

M.Dvořák, ředitel Prima TV: Nemohu přijmout věčně nataženou dlaň ČT

Redakce MAM2. 6. 2003

Česká televize požaduje zvýšení koncesionářského poplatku a zároveň zvýšení procenta podílu reklamy ve vysílání ze současného 1 % na 3 %. Tato snaha je ze strany ČT doprovázena množstvím argumentů, které ji mají ospravedlnit a podpořit. Mezi tyto argumenty patří zejména obecné zvyšování hladiny cen některých vstupů, které se prý promítá do ceny vysílání, výhled na digitalizaci a veřejnoprávní poslání ČT.
Vždy jsem byl pro to, aby všichni na trhu měli rovné podmínky. Je jisté, že postavení České televize je specifické, neboť má plnit funkce, které vyplývají z jejího veřejnoprávního poslání. Nikdy jsem nezpochybňoval existenci duálního systému, a tedy existenci veřejnoprávního média. Co však nemohu přijmout nejen jako generální ředitel komerční televize, ale zejména jako koncesionář, je věčně natažená dlaň ČT a nároky, které má v oblasti zdrojů svého financování, aniž by objasnila některé aspekty, které s financováním souvisejí.
Nejde o rovné podmínky
Česká televize tvrdí, že pro své řádné fungování potřebuje další finanční prostředky. Na jedné straně má více platit koncesionář, na druhé straně chce ČT více peněz z reklamy. To jsou strohá fakta. Rád bych ale problém posunul do jiné roviny, než je ta ryze finanční. O té jsem v minulosti psal mnohokrát a můj názor na hospodaření ČT pro ni není nijak lichotivý. Je totiž nepochybné, že prodej reklamního času a jeho cena se primárně odvíjí od sledovanosti té které televize. Pokud bude ČT prodávat větší reklamní prostor, stane se sledovanost jedním z hlavních kritérií pro vytváření programu. A konkurovat komerčním televizím lze pouze srovnatelným komerčním programem. Může se stát, že se ČT od svého veřejnoprávního poslání posune více ke komerci. Na tom by nebylo nic negativního, pokud by se nejednalo o veřejnoprávní médium, které je ze dvou třetin placeno přímo občany. Ti ale své prostředky vynakládají za veřejnoprávní službu. Domnívám se, že zde dochází k základnímu rozporu, který panuje už nyní, a v případě přijetí požadavků ČT bude ještě markantnější. Na jedné straně totiž bude ČT konkurovat komerčním televizím, na druhé straně oproti nim bude mít ještě výhodu zvýšených poplatků. Tento stav se ani s ohledem na specifičnost ČT rozhodně rovnými podmínkami nazvat nedá.
Pravidla musí být jasná
Je znepokojující, že ČT místo aby prezentovala konkrétní představy svého dalšího směřování, hovoří pouze o tom, co bude, až dostane více financí. Nevysvětluje koncesionářům, jak chce zachovat svou specifičnost v souvislosti se zvýšením tlaku na sledovanost, který jistě přijde. Místo toho, aby svým divákům a zároveň plátcům vysvětlila, co jim chce a doopravdy může nabídnout, staví vzdušné zámky nových programů ČT3 a ČT4 a straší, že pokud finance navíc nezíská, nebude schopna svou veřejnoprávní funkci plnit. To není přístup, který by přispíval k napravení situace a ozdravení České televize a k standardní situaci na českém televizním trhu. Pravidla hry musí být jasná a není možné je neustále měnit. Jistě, jsou situace, kdy je změna pravidel nutná, zpravidla je to však vždy až poslední zvažovaná možnost. Ale ČT doposud nepředstavila relevantní plán na ozdravění své hospodářské situace a rovnou požaduje nová pravidla hry. To je nefér nejen vůči ostatním hráčům na televizním poli, ale zejména vůči divákům-plátcům a v dlouhodobém horizontu škodí tímto přístupem i sama sobě, neboť v případě svého “úspěchu” nebude nikdy nucena se ze svých chyb poučit.
Martin Dvořák
generální ředitel Prima TV

×

Šéfredaktor Corriere della Sera odstoupil

Starší článek

Kočky ve Spojených státech dostaly svůj speciální kanál Meow TV

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více