Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Lidl začíná v Česku

Redakce MAM23. 6. 2003

Jeden z nejrychleji rostoucích německých obchodníků, diskontní potravinářský řetězec Lidl, oznámil, že tento týden vstoupí na český trh. První prodejny by měly být podle oznámení v inzerátech otevřeny ve čtrnácti městech od Chebu po Zlín.
Obchodní politika Lidlu je postavena na nízkých cenách, což ještě více vyostří konkurenci na trhu. Jak nedávno řekl šéf společnosti Rewe, která provozuje diskontní prodejny Penny, Hans Reischl: “Jen oznámení Lidlu, že zde chce v příštích letech postavit 300 nových supermarketů, stačilo k tomu, aby se v Praze mnohé z potravin prodávaly deset procent pod nákupní cenou.”
Podle časopisu Moderní obchod, který každoročně zveřejňuje analýzu trhu, celkové tržby 50 největších obchodníků v Česku vzrostly vloni o 20,5 miliardy korun, zatímco rok předtím o 31 miliard. Celkově utratili lidé u padesátky největších obchodníků 266,8 miliardy korun.
Diskontní prodejny jsou určené především spotřebitelům, pro které návštěva obchodu není způsobem trávení volného času. Těm, co se chtějí při nákupu pobavit, jsou určena velká nákupní centra na okrajích měst s oddychovými, zábavními či sportovními prostorami.
Zákazníci diskontních prodejen si v nich chtějí co nejpohodlněji pravidelně obstarat zboží denní potřeby, především potraviny, a to v ověřené kvalitě za co nejnižší cenu. Tento způsob nákupu není v Česku nijak rozšířený, proto hlavní konkurent Lidlu, řetězec Aldi, před několika měsíci oznámil, že se na český trh prozatím nechystá.
Prodejny Lidlu mají zhruba velikost 55 krát 28 metrů a vypadají všechny stejně. Mají stejné rozmístění sortimentu zboží tak, aby zákazník vždy věděl, kde své výrobky najde. V každé z prodejen pracuje deset až dvanáct zaměstnanců. Lidl patří německému obchodníkovi Dieteru Schwarzovi, který v Česku již provozuje 46 obchodních domů Kaufland. Řetězec Kaufland je podle různých odhadů třetím nebo čtvrtým obchodníkem v Česku s tržbami v loňském roce 21 až 23 miliard korun. Lidl je rozdělen do desítek společností a celá skupina podniká tak, aby nemusela zveřejňovat žádné hospodářské údaje.


Hospodářské noviny, 23.6.2003, autor: Bára Bublíková, Michal Fialka


Maloobchod v Česku (pořadí největších maloobchodních firem podle obratu v roce 2002)

×

Soundtrack Matrix už není nejžádanější, předstihla ho Metallica

Starší článek

Německá reklama se oklepává

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Kupi.cz/Benu

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více