Liberty nabídne za Vivendi Universal až čtrnáct miliard dolarů

17. 6. 2003 12:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Společnost Liberty Media Corporation má během několika dní učinit nabídku na zábavní divizi Vivendi Universal. Ta zahrnuje televizní kanály USA cable, Sci-Fi cable, zábavní parky nebo filmové ateliéry Universal Studios. Hodnota nabídky se má pohybovat v rozmezí 12 až 14 miliard dolarů. Informovala o tom na svých internetových stránkách deník Financial Times.
Podle listu se předseda společnosti Liberty Media John Malone sešel minulý týden s provozním ředitelem Vivendi Jean-Bernardem Levym a projednávali podmínky a strukturu dohody. Liberty by měla předložit nabídku na kabelovou televizi, filmové studio a tematické parky v příštích dnech, dodal list. Ze společností Liberty a Vivendi nebyl k zastižení nikdo, kdo by se ke zprávě vyjádřil.
Liberty Média by se tak zařadila do fronty zájemců o Vivendi Universal Entertainment. Zájem již podle Reuters projevil například ropný magnát Marvin Davis, který nabídl 12,5 miliardy dolarů, společnost Viacom nebo konkurenční studia MGM.
Další potenciální kupci se formují kolem konsorcia vedeného Edgarem Bronfmanem juniorem, kterému se již podařilo přilákat skupinu soukromých investorů. Bronfmanova skupina přitom již jednou akcie divize vlastnila a Vivendi je prodala za přibližně 34 miliard dolarů.
Vivendi Universal hodlá prodejem akcií zábavní divize vyřešit svou tísnivou finanční situace. Její dluhy dosáhly již 7,7 miliardy liber.

(HN)

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.