Kabelová televize není doménou bohatých lidí

4. 6. 2003 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tvrzení, že kabelová televize je pouze pro bohaté v České republice neplatí. Jakkoliv se to zdá paradoxní, některé společnosti, které nabízejí příjem kabelové televize, registrují nejvíce zákazníků v oblastech s vysokou mírou nezaměstnanosti. Příkladem je nedávno sloučená firma TESmedia/Intercable, se zhruba 270 tisíci zákazníky dvojka trhu. „Největší obsazenost nabízených zásuvek máme v Mostě a Ostravě. V prvním případě je to 76 a ve druhém 64 procent,“ řekl obchodní a marketinkový ředitel společnosti Dušan Jelínek. V Mostě je přitom téměř dvaadvacetiprocentní nezaměstnanost a v Ostravě přesahuje sedmnáct procent. Naopak ve Zlíně, kde je necelých deset procent lidí bez práce, se na kabelovou televizi od TESmedia/Intercable dívá jen každý třetí člověk, jenž má v tomto městě přístup k její zásuvce. Podobnou zkušenost má také lídr trhu společnosti UPC ČR. Společnost, jejíž služeb využívá přes 370 tisíc zákazníků, má nejvíce klientů zejména v Praze a Brně, ale i v nezaměstnaností postižené Ostravě. „V oblastech se zvýšenou nezaměstnaností rostl počet předplatitelů redukované nabídky Mini, ale klesal počet zájemců o základní nabídku Klasik. Proto jsme zavedli jednostupňovou nabídku odvozenou od Klasiku s méně programy, ale za výhodnější cenu, a počet klientů začal stoupat,“ uvedl František Malina, mluvčí UPC, která přesná čísla o počtu klientů v jednotlivých oblastech nesděluje. A důvod, proč lidé s nízkými příjmy více sledují kabelovou televizi? Šetří, ale zároveň se chtějí bavit. „Kabelová televize je pro ně nejlevnější zdroj zábavy a informací pro všechny členy rodiny. Měsíční poplatek vyjde denně celou rodinu na několik korun,“ tvrdí Jelínek. Mluvčí UPC Malina doplňuje: „Ve srovnání s cenami za kulturní služby, knihy, časopisy a vstupenky do kina je měsíční poplatek za příjem kabelové televize nízký.“ Podle Maliny také obecně platí, že náklady na kabelovou televizi jsou z rodinného rozpočtu ve většině případů škrtány až jako poslední. Sociolog Jan Spousta názory lidí z oboru potvrzuje: „Je jasné, že lidé s nižšími příjmy se snaží minimalizovat své výdaje. Na druhou stranu by to stálo za hlubší sociologický průzkum, protože v tom mohou hrát roli i další vlivy. Například regionální či módní.“ Úplně jiný důvod, proč si pořídit kabelovou televizi, mají lidé s vyššími příjmy. „Jsou to obvykle lidé, kteří mají velmi omezené množství času pro sledování televizních programů. Proto se snaží svůj čas aktivně organizovat a nejvyšší hodnotou pro ně je možnost volby ze široké palety programů,“ řekl Jelínek z TESmedia/Intercable. Podle průzkumu, který si nechala vypracovat Česká asociace kompetitivních komunikací, jejímiž členy jsou i UPC ČR a TESmedia/Intercable, oceňuje bohatou programovou nabídku téměř pětašedesát procent uživatelů kabelové televize.

Hospodářské noviny, 4.6.2003, autor: Tomáš Mrázek

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení