Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hudebníci požadují nižší daň u CD

Redakce MAM6. 6. 2003

Hudební pirátství se rozmáhá hlavně kvůli vysokým cenám oficiálních nosičů. Evropská unie by proto měla vytvořit takový právní rámec, který by umožnil výrazné zlevnění kompaktních disků. Petici s tímto požadavkem podepsalo na 1200 evropských hudebních umělců, včetně Eltona Johna, Erose Ramazzottiho a Julia Iglesiase. Text převzali zástupci Evropské komise. Hlavní pákou vedoucí ke zlevnění kompaktů by se měla stát daň z přidané hodnoty. Hudebníkům se nelíbí, že jejich nahrávky podléhají dani až o pětinu vyšší než například časopisy či vstupenky do divadla. Chtěli by ji proto snížit na stejnou úroveň s ostatními produkty zábavy. “Hudba je součástí evropské kultury, stejně jako divadlo nebo film. Není spravedlivé, aby DPH hudebních nosičů bylo vyšší než u ostatních hudebních statků. Pokud si chcete koupit biografii Jacquesa Brela v Belgii, zaplatíte šestiprocentní daň, ale když si koupíte jeho album, musíte zaplatit dvacet jedna procent,” uvedl Alex Callier, zpěvák skupiny Hooverphonic. Sazba daně u CD se v jednotlivých zemích unie liší – je mezi 16 a 25 procenty, kdežto u knih a vstupenek začíná již na pěti procentech. Podobná situace je i v Česku, kde jsou kompakty zatíženy 22procentní daní z přidané hodnoty. Po případném snížení daně by se i v tuzemsku dalo podle zástupců vydavatelství očekávat zlevnění. “Ceny cédéček by klesly přímo úměrně poklesu daně z přidané hodnoty,” prohlásil ředitel české pobočky EMI Vladimír Kočandrle. Umělci tak reagují na pokles tržeb z prodeje hudebních nosičů. Podle Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) se evropský hudební trh v roce 2002 v meziročním srovnání propadl o 4,1 procenta na 11,1 miliardy dolarů. Snížení se dotklo většiny nejsilnějších národních trhů v Evropě: britského (-2,2 procenta na 2,9 miliardy dolarů) a německého (-9,1 procenta na dvě miliardy). Kdyby daň z přidané hodnoty u kompaktních disků klesla na pět procent, IFPI tvrdí, že by se v Británii prodávalo o 110 procent více hudebních nosičů. V Itálii by to bylo dokonce o 160 procent více.

Hospodářské noviny, 6.6.2003, autor: Aleš Borovan, Adam Junek

×

Dva vysocí pracovníci listu The New York Times odstoupili

Starší článek

AOL Time Warner neprodá svoji knižní divizi

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unsplash.com / Mert Guller

CSR ve firmách je trendem

Některé firmy v posledních letech kladou zvýšený důraz na aktivity spojené se společenskou odpovědností a dělají dobře. Svědčí o tom výsledky 11. ročníku…
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Svaz obchodu a cestovního ruchu spustil kampaň proti potravinovým kvótám

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) spouští kampaň proti zákonu k povinným kvótám na české potraviny. Úvahy o jejich zavedení se objevují už několik…
8. 4. 20218. 4. 2021
Lidé

Michal Malysa povede komunikaci společnosti Eurowag

V roli head of group communications bude řídit komunikaci skupiny na patnácti trzích. Do firmy přichází po čtyřech letech v Deloitte, kde byl zodpovědný za PR.
8. 4. 20218. 4. 2021
Marketing

Philip Morris lidem ukáže interaktivní „laboratoř“

Před Průmyslovým palácem na pražském Výstavišti otevře 10. dubna společnost v rámci iniciativy Svět bez kouře prostor, v němž porovnává klasické cigarety s…
8. 4. 20218. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Marketing Packety v regionu střední a východní Evropy řídí Barbora Langer
Zlata Ulrichová přešla z Rohlik.cz do Billy, povede strategický marketing

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více