Hollywoodský magnát Haim Saban nakonec firmu KirchMedia nezíská

5. 6. 2003 18:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americký miliardář Haim Saban nakonec nezíská aktiva německé společnosti KirchMedia. Ve středu to oznámili Sabanovi zástupci a likvidátor německé firmy.
Saban byl nejvážnějším kandidátem na převzetí, kontrakt ale ztroskotal na financích.
„Otevřené body mezi kupcem, prodávajícím a bankami nebylo možné v dohodnutém čase vyřešit,“ píše se ve společném sdělení obou zúčastněných stran. KirchMedia je nejcennější součást kdysi velmi slavného impéria bavorského podnikatele Lea Kircha, jehož skupina vyhlásila bankrot už loni v dubnu.
Mezi nejdůležitější aktiva KirchMedia patří druhý největší soukromý provozovatel televizního vysílání v Německu, společnost ProSiebenSat.1. Aktiva KirchMedia je třeba prodat proto, aby bylo možné splatit obrovské dluhy, které podnik nastřádal, informovala agentura AP.
Haim Saban má americké a izraelské občanství. Miliony dolarů vydělal tím, že prodával hudební práva ke kresleným seriálům. V roce 2001 ale svou síť Fox Family Worldwide prodal a jejím novým majitelem se stal americký zábavní obr Walt Disney. Saban údajně za prodej inkasoval kolem 1,5 miliardy dolarů.
Saban v březnu vyjádřil zájem o převzetí KirchMedia a jeho nabídka měla lepší parametry než nabídka konkurentů. Podle podmínek dohody měl získat 72 procent akcií s hlasovacími právy na ProSiebenSat.1 a měl také zcela ovládnout i bohatou filmotéku, která pod KirchMedia patří.
Saban však nedokázal shromáždit dostatečné finanční zdroje, protože na zaplacení všech aktiv byly podle odborníků třeba skoro dvě miliardy eur. Skutečná cena však nikdy zveřejněna nebyla. Se Sabanem chtěla kontrolu nad KirchMedia převzít i francouzská TF1, která s ním uzavřela partnerství.
Přestože zájemců o KirchMedia bylo několik, Saban nakonec v boji o vlivnou skupinu zůstal sám. Účast zvažovala nakladatelská společnost Bauer Verlag, ta ale z boje odstoupila, protože neměla zájem vstupovat do cenové války. Saban ale podle agentury Reuters nenabídl ani slibovanou počáteční investici 150 milionů eur.
KirchMedia nyní bude zvažovat další strategii postupu, prodej je ale stále na pořadu dne. Firma však nedala jasně najevo, zda a kdy bude hledat dalšího zájemce o koupi. Bauer Verlag zatím žádný komentář nechtěl poskytnout a jeho mluvčí jen řekl, že když banky firmu osloví, dveře před nimi zavírat nebude.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.