Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Dva vysocí pracovníci listu The New York Times odstoupili

Redakce MAM6. 6. 2003

Dva vedoucí redaktoři deníku The New York Times, Howell Raines a Gerald Boyd, odstoupili z funkcí kvůli nedávnému skandálu kolem 36 falešných reportáží a plagiátů, které měl na svědomí mladý redaktor Jayson Blair. Skandál podle listu odhalil hluboké mezery v řízení a morální atmosféře redakčního pracoviště, které oba vedli v uplynulých dvou letech. Odstoupení obou vedoucích redaktorů v jejich přítomnosti oznámil na shromáždění pracovníků vydavatel listu Arthur Sulzberger. “Zatleskejte Howellovi a Geraldovi za to, že nadřadili zájem listu, který všichni milujeme, zájmu svému,” řekl k jejich odchodu.
Ve stejné místnosti, ve které se s nimi rozloučil, slavili před více než rokem zaměstnanci získání rekordního množství sedmi Pulitzerových cen především v souvislosti se zpravodajstvím a publicistikou kolem teroristických útoků proti Světovému obchodnímu středisku v New Yorku a ministerstvu obrany ve Washingtonu. Raines uplatňoval tvrdý styl řízení redakce, který ho odcizil podřízeným, a také prý vedl k přehlédnutí Blairových novinářských podvodů. Vzal však na sebe zodpovědnost za skandál a i když se snažil získat na svou stranu některé největší vnitropodnikové kritiky, bylo už jen otázkou času, kdy bude muset odstoupit. Ve funkci byl od roku 2001 a na jeho místo přijde znovu jeho předchůdce Joseph Lelyveld (66).
“Není moc co říci. Jen to, že je to den, kdy mi puká srdce a bolí myslím hodně lidí v tomto sále. Naším úkolem nyní je dělat to, co se tu vždycky dělalo – vydávat skvělý list, naši čtenáři si to zaslouží,” řekl Sulzberger.
Kvůli skandálu začínají americké sdělovací prostředky s kontrolou vlastních řad, protože Blairovo pochybení není podle nich výjimkou vzhledem k panující konkurenční atmosféře. Noviny totiž pociťují odliv zájemců k televizím, a uchylují se proto k barvitějšímu a “přesvědčivějšímu” způsobu zpravodajství. To se prý odráží na soutěživosti uvnitř listů a na snaze o jedinečnost.
Na druhé straně Blairův skandál a Rainesovo a Boydovo odstoupení prokazují schopnost samoočisty. “Odráží to fakt, že žurnalismus je sám sobě policistou a je velmi citlivou sociální institucí. Snad mnohem více než jakékoli jiné podnikání,” uvedl Tom Rosentiel z washingtonského Project for Excellence in Journalism.
-čtk-

×

Stát podpoří české potraviny, obchodníci se diví

Starší článek

Hudebníci požadují nižší daň u CD

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: PPF

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!

Pivovary Staropramen v kampani od agentury WMC/Grey představují Branické rytíře. Nový koncept ukazuje první spot.
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více