Disneyho novinka pokořila rekord animovaných snímků i film Matrix

6. 6. 2003 10:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Animovaná komedie s názvem Hledá se Nemo (Finding Nemo) vydělala za první tři dny po premiéře 70,6 miliónu dolarů. Stala se tak vůbec nejúspěšnějším animovaným filmem v historii, kdy prolomila i rekord Příšerek, s. r. o., které v prvních dnech promítání vydělaly sumu 62,5 miliónu dolarů. Podmořský příběh porazil v posledním týdnu i takové kasovní trháky, jakými jsou Božský Bruce (Bruce Almighty) Jima Careyho. Ten se musel spokojit s druhým místem, když diváci zaplatili za lístky u pokladen 35,6 miliónu dolarů. Až na čtvrtou příčku co do kasovních tržeb klesl sci-fi příběh Matrix Reloaded, který vydělal 15 miliónů USD. Hledá se Nemo je posledním dílem, které vzešlo ze spolupráce filmových studií Disney a Pixar Animation Studios, Inc. Je dalším z řady počítačově animovaných filmů, které tento úspěšný tandem v poslední době vyprodukoval. Kromě Příšerek, s. r. o., to byly i oba díly Toy Story (Příběh hraček). Osvědčený režisér Andrew Stanton (Toy Story) se tentokrát podílel i na scénáři. Dokonce propůjčil svůj hlas jednomu z hrdinů snímku. Za další ryby mluví Williem Dafoe, Goeffrey Rush, Ellen DeGeneresová a další americké hvězdy.

Hospodářské noviny, 6.6.2003, autor: (aju)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.