Čtvrtletní ztráta Vivendi díky mobilní a televizní divizi klesla

17. 6. 2003 13:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Francouzsko-americká mediální skupina Vivendi Universal skončila první čtvrtletí letošního roku opět ve ztrátě. Výsledky však byly díky výkonu francouzské telekomunikační divize a snížení počtu pracovníků v divizi placené televize lepší než ve stejném období loni. Čistá ztráta za první tři měsíce roku klesla na 319 milionů eur z loňských srovnatelných 815 milionů eur, vyplývá z dnešního prohlášení společnosti.
Provozní zisk druhé největší mediální firmy na světě se mírně snížil na 844 milionů eur z loňských 894 milionů eur. Tržby klesly o čtyři procenta na 6,232 miliardy eur. Čistý dluh na konci března vystoupil na 15,3 miliardy eur. Podle odhadů firmy však na konci května dluh činil 14 miliard eur.
Provozní zisk zábavní divize Vivendi Universal Entertainment stoupl díky loňské akvizici americké kabelové televize Interactive o 76 procent na 213 milionů eur. Bez zahrnutí akvizice provozní zisk divize klesl o šest procent. Nejlepší výkon předvedla divize Cegetel, majitel druhého největšího mobilního operátora ve Francii. Provozní zisk Cegetelu se zvýšil o 30 procent na 465 milionů eur.
Vivendi skončila loňský rok ztrátou 23,3 miliardy eur, což byla nejvyšší ztráta ve francouzské korporační historii. V letošním roce chce firma vykázat čistý zisk bez zahrnutí mimořádných položek a odpisů nehmotného jmění a počítá se silným růstem provozního zisku. Dluh se má na konci letošního roku podle plánu společnosti snížit na 11 miliard eur.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.