Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Čeští vývozci sázejí hlavně na cenovou výhodu

Redakce MAM12. 6. 2003

Čeští vývozci sázejí hlavně na cenovou dostupnost svých výrobků ve srovnání s konkurencí a naopak nejméně se chlubí jejich technickou a technologickou kvalitou. Vyplývá to z výsledků Exportního průzkum DHL, který uskutečnila agentura GfK.
Polovina vývozců pokládá podmínky pro vývoz z ČR za dobré, naproti tomu dvě pětiny je mají za špatné. Během posledního roku se podmínky příliš nezměnily. Ti vývozci, kteří změnu podmínek připouštějí, většinou soudí, že to byla změna k horšímu. Blízkou i vzdálenější budoucnost vývozu ale vidí jako pozitivní.
Víc než sedm z deseti dotázaných firem se připravuje na vstup do EU, od zavedení eura si příliš neslibují. Polovina si myslí, že se to jejich obchodování nedotkne, třetina očekává kladný přínos, desetina naproti tomu negativní dopad.
Vývozci také předpokládají, že v příštích 12 měsících budou počty jejich zaměstnanců převážně stagnovat. Pokud by měla nastat nějaká změna, pak půjde spíš o pokles než nárůst jejich počtu. Třetina dotázaných připouští, že na jejich vývozní aktivity bude mít vliv válka v Iráku. Některé firmy dokonce očekávají, že to bude vliv pozitivní.
Průzkum mezi vývozci se uskutečnil v květnu na vzorku 250 firem s nejvyšším objemem vývozu. Tazatelé se ptali buď ředitelů nebo jiných lidí z vedení, kteří jsou zodpovědní za vývozní politiku firmy.
-čtk-

×

Vláda souhlasí s mezinárodní úmluvou o kontrole tabáku

Starší článek

Reklamou v ČT hledá Zoo Praha sponzory

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více