Čeští vývozci sázejí hlavně na cenovou výhodu
Čeští vývozci sázejí hlavně na cenovou dostupnost svých výrobků ve srovnání s konkurencí a naopak nejméně se chlubí jejich technickou a technologickou kvalitou. Vyplývá to z výsledků Exportního průzkum DHL, který uskutečnila agentura GfK.
Polovina vývozců pokládá podmínky pro vývoz z ČR za dobré, naproti tomu dvě pětiny je mají za špatné. Během posledního roku se podmínky příliš nezměnily. Ti vývozci, kteří změnu podmínek připouštějí, většinou soudí, že to byla změna k horšímu. Blízkou i vzdálenější budoucnost vývozu ale vidí jako pozitivní.
Víc než sedm z deseti dotázaných firem se připravuje na vstup do EU, od zavedení eura si příliš neslibují. Polovina si myslí, že se to jejich obchodování nedotkne, třetina očekává kladný přínos, desetina naproti tomu negativní dopad.
Vývozci také předpokládají, že v příštích 12 měsících budou počty jejich zaměstnanců převážně stagnovat. Pokud by měla nastat nějaká změna, pak půjde spíš o pokles než nárůst jejich počtu. Třetina dotázaných připouští, že na jejich vývozní aktivity bude mít vliv válka v Iráku. Některé firmy dokonce očekávají, že to bude vliv pozitivní.
Průzkum mezi vývozci se uskutečnil v květnu na vzorku 250 firem s nejvyšším objemem vývozu. Tazatelé se ptali buď ředitelů nebo jiných lidí z vedení, kteří jsou zodpovědní za vývozní politiku firmy.
-čtk-
Podobné zprávy
Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová
Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni
