České agentury bez mediálního Lva
Mediálním kampaním, které soutěžily na Cannes Lions a které jsou považovány za obraz současné situace v odvětví, je společné, že využívají zajímavým způsobem tradiční média a jsou řešením i pro menší rozpočty. Co se jim však podle porotců, odborníků na mediální plánování a strategii dá naopak vytknout, je nedostatek inovací a revolučních myšlenek, např. při objevování nových médií, omezená schopnost protáhnout sdělení skrze více komunikačních kanálů a rovněž nedostatečné využívání a práce s daty, které lze proměnit v informace o dané cílové skupině a daném trhu.
„Překvapení vždy přichází z kreativity. My jsme nebyli svědky žádné revoluce co do mediálního plánování a strategie. Skvělým kreativním nápadem mám pak na mysli například umístit (tj. zaparkovat) v rámci kampaně auto Smart před poslední dvě slova v názvu německého deníku Der Tages Spiegel. Nápadů tohoto typu bylo více. Čeho bylo nedostatek bylo nápadů strategických,” hodnotí úroveň soutěže Fernando Rodes, ředitel španělské Media Planning Group a prezident mediální poroty.
Přesto všech 22 oceněných prací (včetně jedné Grand Prix) bylo podle poroty na vysoké úrovni. Grand Prix si odnesla agentura Fallon Mineapolis za propagaci elektronické burzy cenných papírů.
Mediální kategorie je stále popelkou na festivalu, jako v jediné se zde stále neudělují zlatí, stříbrní ani bronzoví Lvi, ale pouze Lvi mediální. Celkem bylo na festivalu registrováno 779 prací ze 47 zemí, které zde soutěžily o nejlepší mediální strategii, plánování, exekuci a kreativní využití médií. Nejvíce prací přihlásily USA (148), Velká Británie (107), a Německo (84).
V barvách ČR bojovaly 4 práce. Žádná z nich se však nedostala ani na shortlist.
-čtk-
Podobné zprávy

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize
Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe
