Češi na Young Director Award letos neuspěli

19. 6. 2003 11:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Letošní soutěž mladých režisérů Young Director Award 2003 včera 18.června rozdala ceny. Z pátého ročníku, který se opět uskutečnil v rámci Mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions si čeští zástupci neodnesli žádné ceny.
I když Filip Sirový, místopředseda Asociace producentů v audiovizi, který zastupoval ČR v porotě pro M&M uvedl: “Myslím si, že z Čechů měl velkou šanci Tomáš Bařina a nechápu, proč se nedostal ani na shortlist.”
Letošní ročník dělil reklamy na evropské a neevropské, přičemž podle Sirového byla úroveň evropských prací o třídu lepší než neevropských.
Neevropskou kategorii test (nevysílaných) reklam vyhrál David Preizler z americké produkce s reklamou na značku Puma a v broadcast kategorii (vysílaných) se na prvním místě usadil Eric Yap z Malajsie za propagaci menšího reklamního festivalu. V této kategorii se porota rozhodla neudělit druhou cenu.
V test kategorii evropských prací zvítězil Bjorn Fast Nagell z Norska s reklamou na Mastercard. Mezi vysílanými (broadcast) reklamami zvítězil spot pro Greenpeace od Davida Lea a Johna Williamse z Británie, kteří si odnesli i zvláštní cenu poroty. Tento debut letošního roku byl vybrán ze všech soutěžních prací a cena byla udělena vůbec poprvé.
Celkem bylo přihlášeno do kategorie nevysílaných test reklam: evropští režiséři 79 prací, neevropští 40, a do kategorie již vysílaných (broadcast): evropští 135, neevropští 35.
Letos bylo možné získat větší počet cen než v minulých ročnících právě díky nově zavedeným kategoriím – jedné pro evropské a druhé pro neevropské filmy. Od nás z ČR se do soutěže hlásili se dvěma pracemi David Jaffe (Milk & Honey) a s jednou Tomáš Bařina (Filmservice Productions).
Soutěž pořádá sdružení Commercial Film Producers of Europe (CFP – E).

-zuj-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.