Letošní soutěž mladých režisérů Young Director Award 2003 včera 18.června rozdala ceny. Z pátého ročníku, který se opět uskutečnil v rámci Mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions si čeští zástupci neodnesli žádné ceny.
I když Filip Sirový, místopředseda Asociace producentů v audiovizi, který zastupoval ČR v porotě pro M&M uvedl: “Myslím si, že z Čechů měl velkou šanci Tomáš Bařina a nechápu, proč se nedostal ani na shortlist.”
Letošní ročník dělil reklamy na evropské a neevropské, přičemž podle Sirového byla úroveň evropských prací o třídu lepší než neevropských.
Neevropskou kategorii test (nevysílaných) reklam vyhrál David Preizler z americké produkce s reklamou na značku Puma a v broadcast kategorii (vysílaných) se na prvním místě usadil Eric Yap z Malajsie za propagaci menšího reklamního festivalu. V této kategorii se porota rozhodla neudělit druhou cenu.
V test kategorii evropských prací zvítězil Bjorn Fast Nagell z Norska s reklamou na Mastercard. Mezi vysílanými (broadcast) reklamami zvítězil spot pro Greenpeace od Davida Lea a Johna Williamse z Británie, kteří si odnesli i zvláštní cenu poroty. Tento debut letošního roku byl vybrán ze všech soutěžních prací a cena byla udělena vůbec poprvé.
Celkem bylo přihlášeno do kategorie nevysílaných test reklam: evropští režiséři 79 prací, neevropští 40, a do kategorie již vysílaných (broadcast): evropští 135, neevropští 35.
Letos bylo možné získat větší počet cen než v minulých ročnících právě díky nově zavedeným kategoriím – jedné pro evropské a druhé pro neevropské filmy. Od nás z ČR se do soutěže hlásili se dvěma pracemi David Jaffe (Milk & Honey) a s jednou Tomáš Bařina (Filmservice Productions).
Soutěž pořádá sdružení Commercial Film Producers of Europe (CFP – E).
-zuj-