Ve francouzském Cannes začíná nejprestižnější reklamní festival. Letošní ročník Cannes Lions je ve znamení oslav 50. výročí a zúčastní se ho přes 8000 návštěvníků z řad marketingových odborníků, reklamních i mediálních agentur a producentů. Ty se zde každoročně schází, aby posoudili to nejlepší, co se v marketingové komunikaci objevilo v uplynulém roce, inspirovali se pro roky následující, prodiskutovali důležité události a problémy reklamního průmyslu a přidružených oborů.
Celkem je přihlášeno 16 392 prací v kategoriích film, tisk a venkovní reklama, internet a mediální strategie. Kvůli ekonomické stagnaci ve světě, SARS a válce v Iráku je počet nižší než v loňském roce o 5 %. Nejvíce přihlášených prací pochází již tradičně z USA (2276), oproti loňsku na druhém místě Velkou Británii s 1466 kampaněmi nahradilo Německo (1485). Následuje Brazílie (1197) a Španělsko (1089). Co se týče bývalé východní Evropy, nejvíce želízek v ohni má v soutěži Polsko (71), Česko je se svými 58 reklamami na druhém místě před Slovenskem (50) a Maďarskem (26). Festival potrvá až do 22. června.
Gs
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).