Buď všechno nebo nic, vzkázal Vivendi zájemcům o americké akcie
Francouzský mediální koncern Vivendi v pátek oznámil, že chce prodat akcie amerického zábavního průmyslu v celku. Tři dny před uzávěrkou nabídek doporučil Vivendi potenciálním kupujícím, aby učinili nabídku za akcie jako celek, pokud chtějí zůstat ve hře, uvedl Media Guardian. “Někteří se zajímají o celek, někteří pouze o Vivendi Universal Entertainment (VUE), někteří o jeho část a jiní by rádi koupili pouze divizi počítačových her,” prohlásil Jacques Espinasse, finanční ředitel Vivendi. Podle něj v současné chvíli mají díky nabídkám 36 různých kombinací, jak akcie prodat. O podíly v hollywoodských studiích, zábavních parcích, kabelových televizích a v hudebním a herním průmyslu, jejichž cena se pohybuje mezi 15 a 20 miliardami dolarů, má v nyní zájem šest společností. Patří mezi ně americká mediální skupina Viacom, hollywoodská studia MGM a také bývalí vlastníci Universal Group – rodina Bronfmanových. Především od MGM se očekává, že bude mezi prvními, kdo v pondělí učiní Vivendi nabídku za akcie jako celek. Podle nejmenovaného bankéře však Vivendi obdrží nabídky opět pouze na části prodávaných akcií. Pro agenturu Reuters uvedl: “Dostanou dopisy od zájemců, které budou říkat: máme zájem pouze o kabelové televize. Pokud chtějí maximalizovat výnos, měli by prodat akcie po částech, protože za ně pak obdrží více peněz.” Espinasse však podle serveru BBC tvrdí, že Vivendi není a nebude zahnána do kouta.
Hospodářské noviny, 23.6.2003, autor: (aju)