Bohemia Sekt i Soare sekt prodávají letos víc než loni

24. 6. 2003 08:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Popularita šumivých a perlivých vín v Česku roste. Podle průzkumu, který uskutečnila agentura GfK zakoupily domácnosti v loňském roce téměř 5,8 milionu šumivých a perlivých vín za 605 miliónů korun, což je zhruba tříprocentní meziroční růst. Oba největší domácí producenti sektů, akciové společnosti Bohemia Sekt Starý Plzenec a Soare sekt v Jablonci nad Nisou k tomu uvádějí, že také v letošním roce roste spotřeba šumivých a perlivých vín. Navíc v mnoha případech mnohem rychleji než o rok dříve, což přičítají také abnormálně teplému jaru. „O 121 procent vzrostla květnová výroba v porovnání se stejným obdobím loňska. Za duben byl nárůst dokonce 172 procent. Z velké části však tento výsledek ovlivnily velikonoce,“ řekla tisková mluvčí Soare sekt Hana Verlová. Sekty ztratily v uplynulých deseti letech punc výhradně slavnostního pití. „Česká republika zažívá výrazný růst popularity vín a jejich konzumace se stává velmi důležitým společenským fenoménem,“ řekl obchodní ředitel skupiny Bohemia Sekt Dalibor Šebela. Celosvětově publikované statistiky uvádějí, že ve světě se vypije mnohem více vinných nápojů než v Česku. Například Němci ročně zkonzumují třikrát více sektů na jednu osobu než občané České republiky. Proto podnikatelský záměr Soare sekt počítá s tím, že se růst tržeb zvýší ze současných zhruba 400 miliónů korun až na půl miliardy. „Počet prodaných lahví se zřejmě v letošním roce zvýší o půl miliónu, až na 12 miliónů,“ dodala Verlová. Největším výrobce sektů s osmdesátiprocentním podílem na trhu je Bohemia Sekt. Agentura ČTK uvádí, že meziročně zvýšila prodej šumivých a perlivých vín o téměř sedm procent a letos očekávají další nejméně čtyřprocentní nárůst. „Víno nadále zůstane alkoholickým nápojem s nejvyšším meziročním nárůstem odbytu v republice,“ uvedl obchodní ředitel největší vinařsko-vinohradnické skupiny v Česku – Bohemia Sekt Dalibor Šebela.

Hospodářské noviny, 24.6.2003, autor: Stanislav Šetina

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.