Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Značky Danzas a Euro Express zaniknou, firmy se spojí s DHL

Redakce MAM14. 5. 2003

Tuzemský trh přepravních a logistických služeb ovládne značka DHL. Německá společnost Deutsche Post se totiž rozhodla celosvětově spojit své firmy Danzas, Euro Express a DHL, jejichž služby nahradí nejpozději od roku 2005 právě jednotné logo DHL. Fúze by měla v Evropě přinést úspory 130 miliónů eur a do roku 2005 zvýšení zisku o 40 procent. “O právním způsobu integrace není rozhodnuto. Spojení musí ještě povolit lokální antimonopolní úřady, včetně českého. Evropská komise tak již učinila,” uvedl generální ředitel tuzemské pobočky DHL Jiří Stojar. Loni Danzas spolu s DHL, která ovládá více než polovinu tuzemského trhu expresních zásilek, utržil 3,3 miliardy korun, letos očekává o pětinu více. Zavedení nové jednotné značky bude v Evropě stát asi 125 miliónů eur, jen v Česku zhruba milión. Firma například musí označit novým logem 44 tisíc vozidel. “Vzniká subjekt, který jako první nabízí komplexní přepravní služby. Vývoj na trhu to může výrazně ovlivnit a dát podnět k dalším podobným spojením,” řekla Kornélia Gottmannová, ředitelka marketingu a kvality společnosti Schenker. Přímé ohrožení ale tato firma, která patří k hlavním hráčům v přepravě a logistice, neočekává. “Velikost podniku ještě není zárukou kvality a spolehlivosti,” dodala ředitelka. “Spojením DHL s Danzasem vzniká kolos, který bude v Česku velmi nebezpečný,” míní ale předseda Svazu spedice a logistiky Martin Drábek. Nová firma může dopravovat dokumenty, balíky i kusové zásilky. Danzas dosud zásilky z Česka za hranice nevozil, a rozvážel jen to, co dovezl ze zahraničí. “Nyní budou potřebovat vytížit auta i na zpáteční cestu, proto půjdou s cenami dolů,” očekává Drábek. “Nedá se říci, jak budeme ceny upravovat. Nabízíme asi čtyřicet produktů a u každého z nich je to jiné,” namítl obchodní ředitel DHL Luděk Drnec. V Česku budou nové firmě konkurovat asi 4000 dopravců. Po vstupu do Evropské unie jich ale výrazně ubude – odborníci očekávají, že je pohltí větší firmy ze zahraničí. Česko je totiž svou polohou v centru Evropy předurčeno být významným logistickým centrem.
Hospodářské noviny, 14.5.2003, autor: Tomáš Kňourek, Vladimír Kaláb

×

Britský maloobchod: vlna fúzí

Starší článek

Nova odstartovala kampaň před referendem o vstupu do EU

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více