Změna na 12. kanálu může zhoršit příjem Novy

30. 5. 2003 13:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kvůli uvolňování 12. televizního kanálu, který dosud sloužil zejména pro šíření programu Nova, musí někteří příjemci počítat se zhoršením příjmu televize. Český telekomunikační úřad začne v červnu převádět vysílání na nové kmitočty, protože 12. kanál bude vyhrazen pro zavádění digitálního rozhlasu v systému T-DAB, uvedl v tiskové zprávě.
Změna se týká jednoho z 25 vysílačů Novy, který je umístěn na Bukové hoře, a více než 80 z celkem 545 převaděčů po celé ČR. V obci Cotkytle u Lanškrouna se změna dotkne i ČT1. „ČTÚ postupoval tak, aby byl co možná nejvíce minimalizován negativní dopad na diváky, kteří jsou na příjmu signálu z těchto zařízení závislí,“ uvedl dnes pro ČTK předseda úřadu David Stádník.
Mluvčí Novy Petr Kostka uvedl, že televize bude diváky o chystaných změnách včas informovat.
V některých případech nebudou muset uživatelé ani nově nastavovat anténu a pouze přeladí televizní přijímač na nový kanál. Jinde budou muset s anténou pohnout, koupit novou anténu či vyměnit část rozvodu. Nastavení vysílačů či převaděčů budou České radiokomunikace měnit postupně od června do října. Předpokládaný termín změny i její charakteristiku zveřejnily radiokomunikace na internetové stránce www.cra.cz/vyluky.html.
K postupnému uvolňování 12. televizního kanálu se ČR zavázala v roce 1995, kdy byly na zasedání členských zemí Evropské konference poštovních a telekomunikačních správ dohodnuty základní principy přechodu na digitální vysílání zemského rozhlasu v systému T-DAB.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.