Zisk mediální společnosti Walt Disney Co. ve druhém čtvrtletí letošního fiskálního roku klesl, protože válka a slabá ekonomika negativně ovlivnily návštěvnost zábavních tematických parků. Programová změna pak stáhla dolů výkon televizní sítě ABC. Čistý zisk za tři měsíce do konce března se snížil na 229 milionů USD, neboli 11 centů na akcii, z loňských srovnatelných 259 milionů USD, čili 13 centů na akcii. Výsledky jsou v souladu s odhady analytiků. Příjmy společnosti však naopak stouply na 6,3 miliardy USD z 5,9 miliardy USD v loňském fiskálním druhém čtvrtletí. Nižší výkon divize zábavních parků a televizní sítě částečně vyrovnal výkon filmového studia, kde provozní zisk stoupl ve srovnání s loňským rokem téměř osminásobně. Za úspěchem stál hlavně prodej videokazet a DVD s filmem Znamení, ale také kasovní úspěch oskarového filmu Chicago. Návštěvnost zábavních parků na Floridě a v jižní Kalifornii i obsazenost hotelů firmy však výrazně klesly. Další propad návštěvnosti zábavních parků čeká firma i v souvislosti se smrtelným onemocněním SARS. Kromě USA provozuje Walt Disney tematické praky také v Paříži a Tokiu. Ve výstavbě je park v Hongkongu.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).