Zisk Walt Disney klesl

2. 5. 2003 12:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zisk mediální společnosti Walt Disney Co. ve druhém čtvrtletí letošního fiskálního roku klesl, protože válka a slabá ekonomika negativně ovlivnily návštěvnost zábavních tematických parků. Programová změna pak stáhla dolů výkon televizní sítě ABC. Čistý zisk za tři měsíce do konce března se snížil na 229 milionů USD, neboli 11 centů na akcii, z loňských srovnatelných 259 milionů USD, čili 13 centů na akcii. Výsledky jsou v souladu s odhady analytiků. Příjmy společnosti však naopak stouply na 6,3 miliardy USD z 5,9 miliardy USD v loňském fiskálním druhém čtvrtletí. Nižší výkon divize zábavních parků a televizní sítě částečně vyrovnal výkon filmového studia, kde provozní zisk stoupl ve srovnání s loňským rokem téměř osminásobně. Za úspěchem stál hlavně prodej videokazet a DVD s filmem Znamení, ale také kasovní úspěch oskarového filmu Chicago. Návštěvnost zábavních parků na Floridě a v jižní Kalifornii i obsazenost hotelů firmy však výrazně klesly. Další propad návštěvnosti zábavních parků čeká firma i v souvislosti se smrtelným onemocněním SARS. Kromě USA provozuje Walt Disney tematické praky také v Paříži a Tokiu. Ve výstavbě je park v Hongkongu.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.